شناسهٔ خبر: 32932915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حدود ۵ هزار مددجو پشت نوبت دریافت مستمری بهزیستی/واگذاری سه هزار و ۹۶۸ مسکن به مددجویان

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: چهار هزار و ۸۷۷ مددجو هم اکنون در انتظار رسیدن نوبت برای بهره مندی از خدمات بهزیستی و دریافت مستمری هستند که به دلیل کمبود بودجه تاکنون نتوانسته ایم پاسخگوی آنان باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فاطمه رضوان مدنی  مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه روز پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی ارتباطات برگزار شدبا اشاره به درمان ۱۱ هزار و ۷۷۹ نفر در ۳۹ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در قالب مرکز ماده ۱۵ گفت: یک مرکز ارائه خدمات درمانی، بازتوانی و کاهش معتادان ماده ۱۶ با یک هزار و ۳۶۳ مددجو در استان وجود دارد.


مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به وجود ۳۳ پایگاه سلامت اجتماعی در استان اشاره کرد و ادامه داد: مکان اصلی فعالیت پایگاه‌های سلامت اجتماعی در سطح محلات و به صورت کانکس است و  در ۲۶ مرکز مداخله و مشاوره طلاق در سال گذشته پنج هزار و ۶۰۵ پرونده در این راستا تشکیل شده که ۷۵۵ مورد منجر به سازش شده است.

وی با بیان اینکه یک مرکز خانه امن با ظرفیت ۱۲۲ مددجو در استان وجود دارد از وجود یک مرکز خانه سلامت دختران با ۱۰۹ مددجو خبر داد.
این مسوول، تعداد مراکز سالمندان با نگهداری ۳۲۰ سالمند را ۱۲ مورد عنوان کرد.


رضوان مدنی از وجود یک مرکز شیرخوارگاه معتضدی با نگهداری ۴۳ کودک در کرمانشاه خبر داد و ادامه داد: این شیرخوارگاه کودکان بدسرپرست، بی سرپرست و رها شده را از بدو تولد تا سه سالگی نگهداری می‌کند و پنج مرکز خانه‌های کودکان و نوجوانان با نگهداری ۶۷ کودک نیز بر عهده دارد.

به گفته وی، ۲ مرکز نگهداری معلولان کمتر از ۱۴ سال سن با پوشش ۱۲۰ مددجو  پنج مرکز نگهداری شبانه روزی معلولین بالای ۱۴ سال سن با پوشش ۳۶۰ مددجو ۲ مرکز نگهداری بیماران مزمن روانی با ظرفیت ۳۷۰ نفر و  پنج مرکزسرپناه شبانه مردان  و یک سرپناه شبانه زنان در استان کرمانشاه وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد، سه هزار و ۷۱۸ بیمار روانی مزمن، ۲۷ هزار و ۶۳۶ معلول از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

رضوان مدنی با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار نفر از خدمات مشاوره فردی و گروهی در مناطق زلزله زده استان در قالب طرح حمایت روانی و اجتماعی بهره‌مند شده اند، گفت: ۳۴ هزار و ۳۶۰ نفر به مراکز مشاوره بهزیستی مراجعه کرده اند.

رضوان مدنی با تاکید براینکه همه مهدکودک‌ها و روستامهد‌ها از بهزیستی مجوز می‌گیرند، افزود: ۳۰۹ مهدکودک و روستامهد با ظرفیت ۲۳ هزار کودک هم اکنون در استان وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همه شهرستان‌ها به جز قصرشیرین دارای مراکز اورژانس اجتماعی است، افزود: ۱۳ مرکز در استان وجود دارد که در سال گذشته ۴۳ هزار و ۵۳۳ نفر را پذیرش کرده و به ۲۱۷ هزار و ۶۶۵ نفر ارائه خدمت کرده است.

به گفته وی، این مراکز به افرادی که قصد خودکشی داشته و یا به آسیب‌های اجتماعی و رفتاری مبتلا هستند، مشاوره می‌دهند.
وی به ۲۷۱ مورد مناسب سازی مسکن و خودروی معلولان، چهار هزار و ۹۳۵ مورد ارائه وسایل و تجهیزات توانبخشی و ارائه ۹ هزار و ۲۷۸ مورد خدمت توانپزشکی اشاره کرد.


وی با بیان اینکه ارائه مشاوره ژنتیکی از دیگر خدمات این ارگان است از وجود پنج مرکز مشاوره ژنتیک در استان خبر داد و گفت: این مراکز در سال گذشته به سه هزار و ۷۰ زوج مشاوره داده اند که ۲۱۷ مورد درخواست آزمایش ژنتیک بوده و ۳۷ مورد درخواست آزمایش قبل از تولد بوده است.

رضوان مدنی به واگذاری سه هزار و ۹۶۸ مسکن به مددجویان خبر داد و اظهار داشت: بازتوانی و ایجاد اشتغال خانگی زنان سرپرست خانوار برای ۲۸۵ خانوار انجام شده است.

وی از کمبود اعتبار برای تجهیز مجتمع‌های توانبخشی ازگله و چم زرشک، کمبود منابع لازم برای توسعه و تجهیز مهد‌های کودک مناطق محروم و زلزله زده و کمبود اعتبار مورد نیاز برای تامین مسکن معلولان و نیازمندان که به ۵۲۲ واحد مسکن مهر می‌رسد به عنوان پاره‌ای از مشکلات بهزیستی یاد کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از پویش «بهزیستی زیستن» در ایام ماه مبارک رمضان با هدف کمک به مددجویان این ارگان خبر داد و گفت: خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب مشارکت‌های مردمی استان به شماره ۲۳۴۵۳۶۳۸۰۰ واریز کنند و امکان پرداخت زکات فطریه به بهزیستی نیز مقدور است.

 انتهای  پیام/ز

 

پویش بهزیستی زیستن در ایام ماه مبارک رمضان با هدف کمک به مددجویان

نظر شما