شناسهٔ خبر: 32932644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرورش آهوی کشور در منطقه حفاظت‌شده کالمند قرار دارد

مدیرکل محیط‌زیست استان یزد در جلسه شورای فرهنگ عمومی مهریز گفت: یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرورش آهوی کشور در منطقه حفاظت‌شده کالمند قرار دارد و احداث جاده این زیستگاه را به مخاطره می‌اندازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، جلسه فرهنگ عمومی پیش از ظهر امروز با حضور محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و مدیرعامل تامین اجتماعی استان و جمعی از اعضای این شورا در فرمانداری شهرستان مهریز برگزار شد.

در این مراسم اعضای شورای فرهنگ عمومی به ارائه گزارشی ازعملکرد دستگاه مربوطه پرداختند و نماینده مردم مهریز نیز برای پیگیری موضوع و انتقال درخواست ها به مسئولان قول مساعد داد.

شهردار مهریز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد به پروژه مسکن جوانان اشاره کرد و گفت: ۹۶۳ قطعه مسکونی در شهرک مسکن جوانان طی مزایده‌ای به مردم واگذارشده است و هزینه آب‌رسانی به این شهرک حدود 20 میلیارد ریال برآورد شده است که قرار است بخشی از این هزینه توسط شرکت آب و فاضلاب استان و بخش دیگری توسط مالکین تأمین شود و سهم هر مالک 36 میلیون ریال است.

احمد آخوندی ادامه داد: درزمینهٔ تأمین برق این شهرک نیز پس از طراحی نقشه برق‌رسانی قرار شده است هرکدام از قطعات مسکونی مبلغ 23 میلیون ریال و ۲۹ واحد تجاری و خدماتی در این شهرک نیز مبلغ 70 میلیون ریال پرداخت کنند تا مراحل برق‌رسانی به این شهرک نیز انجام شود.

بخشدار بخش مرکزی مهریز همچنین با اشاره به فعالیت بنیاد برکت عنوان کرد: با بررسی فهرست مناطق محرومی که توسط بنیاد برکت مورد پوشش قرارگرفته است به نظر می رسد مناطق سرو و ارنان شهرستان مهریز باید رتبه‌های یک تا صد این فهرست را به خود اختصاص دهد اما مناطقی مثل طرقبه که از مناطق ییلاقی و مشهور خراسان رضوی است را در اولویت قرار داده‌اند.


مدیرکل محیط‌زیست استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به موضوع پاسگاه شهید مدنی که چند سالی است مورد مناقشه قرارگرفته است خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست استان یزد ازآنجایی‌که این پاسگاه در منطقه حفاظت‌شده کالمند بهادران واقع‌شده است این سازمان در حوزه واگذاری اراضی این منطقه به پاسگاه شهید مدنی ممنوعیت داشته است.

نیره پورملایی افزود: با توجه به درخواست فرماندهی انتظامی استان برای واگذاری اراضی در جهت سرمایه‌گذاری و جذب اعتبار و نیز اهمیت موضوع انتظامی و تأمین امنیت منطقه، با دفتر زیستگاه‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور رایزنی صورت گرفت و قرار شد در خصوص واگذاری اراضی با پاسگاه شهید مدنی همکاری‌های لازم انجام شود.

وی همچنین با اشاره به معدن بزرگ سرب و روی مهدی‌آباد بهادران خاطرنشان کرد: این معدن نیز در منطقه حفاظت‌شده کالمند بهادران قرارگرفته است و قرار است کارخانه کنسانتره سرب و روی نیز در جوار آن به بهره‌برداری برسد و درخواست جاده دسترسی و جاده کمربندی دارند اما با اعتراض و نارضایتی مردم این منطقه روبرو هستیم.

پورملایی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرورش آهوی کشور در منطقه حفاظت‌شده کالمند قرار دارد و احداث جاده این زیستگاه را به مخاطره می‌اندازد؛ به‌طوری‌که در ایام نوروز امسال، دو آهوی باردار براثر سانحه تصادف کشته شدند. از مسئولان راه‌سازی درخواست می‌کنیم که جاده کشی و نصب علائم رانندگی و زیست‌محیطی با هماهنگی محیط‌زیست انجام شود تا خسارات کمتری به این زیستگاه‌ها و حیوانات تحت حفاظت وارد شود.

انتهای پیام/۹۰۰۲۸

نظر شما