شناسهٔ خبر: 32931869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

476 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد کردستان احداث شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: سال گذشته 476 واحد مسکونی مددجویی شهری و روستایی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان احداث و یا خریداری شد.

صاحب‌خبر -

محمدرسول شیخی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 276 از این تعداد از محل اعتبارات کمیته امداد و با هزینه کرد 90 میلیارد ریال و 200 واحد نیز در قالب تفاهم نامه با سپاه خریداری و یا احداث شده است.
وی افزود: بیشترین واحدهای مسکونی که از سوی این نهاد احداث یا تعمیر شده اند برای مددجویان شهرستان های سنندج و سقز و کمترین نیز در شهرستان های سروآباد و دهگلان بود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: برای احداث و یا خرید هر واحد مسکونی شهری مددجویان زیر پوشش این نهاد 300 میلیون ریال کمک بلاعوض و 150 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه اختصاص داده شده است.
وی اضافه کرد: همچنین برای احداث و خرید هر واحد مسکن برای مددجویان روستایی نیز 250 میلیون ریال به صورت بلاعوض و 50 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد.
شیخی زاده گفت: سال گذشته براساس تفاهم نامه منعقده همکاری میان سپاه پاسداران و کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار بود تعداد زیادی منزل مسکونی برای مددجویان روستایی احداث شود که سهمیه هر شهرستان براساس تعداد روستاهای آن تعیین شد.
وی تاکید کرد: براساس این تفاهم نامه اولویت احداث این واحدهای مسکونی برای خانوارهای مددجوی سه نفر به بالا بود و خانوارهای 2 نفره و تک نفره در اولویت های بعدی قرار گرفتند.
کمیته امداد با هدف خدمت رسانی کامل و جامع به عنوان رابط بین مردم و محرومان عمل می کند تا جامعه هدف بتواند از برخی ظرفیت ها همانند دیگر بخش ها برخوردار شوند.
بیش از 60 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات و حمایت های این نهاد در استان بهره مند می شوند.
7348/9102

نظر شما