شناسهٔ خبر: 32931658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان:

۵ هزار نفر در انتظار دریافت خدمات بهزیستی هستند

خبرگزاری صداوسیما

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵ هزار نفر در استان نیازمند استفاده از خدمات بهزیستی هستند که به علت کمبود بودجه توان پذیرش آن‌ها وجود ندارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، فاطمه رضوان مدنی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خدمات بسیار گسترده است و مردم از بسیاری از این خدمات مطلع نیستند که باید روشنگری شود.
وی افزود: ۱۳ پایگاه اورژانس اجتماعی در سطح استان فعال است که سال گذشته به ۲۱۷ هزار و ۶۶۵ نفر خدمات رسانی داشته اند.
مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند هرنوع کودک آزاری، همسرآزاری، اقدام به خودکشی و هرنوع آسیب دیگر را در تماس با شماره ۱۲۳ با کارشناسان اورژانس اجتماعی درمیان بگذارند که بلافاصله کارشناسان این مرکز اعزام شده و تا حد توان از آسیب پیشگیری می‌کنند.
رضوان مدنی گفت: در کنار اورژانس اجتماعی، ۳۳ پایگاه سلامت اجتماعی هم در محلات پرخطر استان فعالیت داشته که کار ارائه مشاوره و آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در این محلات برعهده دارند.
وی به فعالیت ۲۶ مرکز مشاوره و مداخله طلاق در زیرمجموعه بهزیستی استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۵۶۰۵ پرونده به این مراکز ارسال شد که ۷۱۵ مورد آن به سازش منجر شد.
مدیرکل بهزیستی استان از وجود یک مرکز شیرخوارگاه معتضدی با نگهداری ۴۳ کودک در کرمانشاه خبر داد و گفت: این شیرخوارگاه کودکان بدسرپرست، بی سرپرست و رها شده را از بدو تولد تا سه سالگی نگهداری می‌کند.
رضوان مدنی اظهار داشت: ۲ مرکز نگهداری معلولان کمتر از ۱۴ سال سن با پوشش ۱۲۰ مددجو و پنج مرکز نگهداری شبانه روزی معلولان بالای ۱۴ سال سن با پوشش ۳۶۰ مددجو در استان وجود دارد.
وی از وجود ۲ مرکز نگهداری بیماران مزمن روانی با ظرفیت ۳۷۰ نفر هم خبر داد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت: سه هزار و ۷۱۸ بیمار روانی مزمن، ۲۷ هزار و ۶۳۶ معلول از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.
رضوان مدنی با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار نفر از خدمات مشاوره فردی و گروهی در مناطق زلزله زده استان در قالب طرح حمایت روانی و اجتماعی بهره‌مند شده اند، گفت: ۳۴ هزار و ۳۶۰ نفر به مراکز مشاوره بهزیستی مراجعه کرده اند.
وی تعداد سرپناه شبانه مردان را پنج مرکز و سرپناه شبانه زنان را یک مرکز عنوان کرد و گفت: این مراکز از غروب آفتاب تا صبح پذیرای این افراد هستند که علاوه بر برخورداری از غذای گرم، امکان استحمام و شست و شوی لباس برای آنان مهیا است
رضوان مدنی با تاکید براینکه همه مهدکودک‌ها و روستامهد‌ها از بهزیستی مجوز می‌گیرند، افزود: ۳۰۹ مهدکودک و روستامهد با ظرفیت ۲۳ هزار کودک هم اکنون در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه بهزیستی با کمبود مبلغ تسهیلات پرداختی برای ایجاد اشتغال پایدار مواجه است، اظهار داشت: ۲ هزار و ۷۸ مددجو توانمندسازی شده اند و برای آنان اشتغال زایی شده است.
مدیرکل بهزیستی استان به افزایش قیمت تجهیزات توانبخشی اشاره کرد و افزود: تامین اقلام مورد نیاز معلولان سخت شده و از خیرین و مردم میخواهیم برای کمک به مددجویان بهزیستی پای کار بیایند.
رضوان مدنی همچنین از پویش «بهزیستی زیستن» در ایام ماه مبارک رمضان با هدف کمک به مددجویان این ارگان خبر داد و گفت: خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب مشارکت‌های مردمی استان به شماره ۲۳۴۵۳۶۳۸۰۰ واریز کنند و امکان پرداخت زکات فطریه به بهزیستی نیز مقدور است.

نظر شما