شناسهٔ خبر: 32930682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حضور اصحاب رسانه در کنار سازمان بهزيستي مي تواند موثمر ثمر باشد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- 

 دکتر فاطمه رضوان مدني مدير کل بهزيستي استان در نشست خبري که به مناسبت روز جهاني ارتباطات برگزارشد با بيان اين مطلب که اصحاب رسانه مي توانند با انعکاس دقيق و گسترده اقدامات و فعاليتهاي سازمان بهزيستي موجبات حضور و کمک خيرين را براي مددجويان فراهم اورند گفت :

 افرادي که نياز به خدمات و حمايت بهزيستي دارند روز به روز درحال افزايش هستند به طوريکه در حال حاضر 4870 نفر در انتظار پذيرش هستند که به دليل کمبود امکانات امکان خدمات دهي به اين افراد را نداريم .

وي  با بيان اين مطلب که متا سفانه قيمت تجهيزات پزشکي مورد نياز در حال افزايش است  و اين  افزايش قيمت مشگلاتي را بوجود خواهد اورد  گفت : در حال حاضر بهزيستي استان نياز به 200 عدد کولر - 1000 عدد سمعک - 10 هزار باطري سمعک - 30 عدد تخت ويژه معلولين - 1000 عدد ويلچر - 500 چشمه توالت فرنکي و 20 هزار پوشينه  بي اختياري دارد که از خيرين تقاضا داريم در اين زمينه  بهزيستي استان را ياري دهند تا نياز مددجوياني که به اين اقلام احتياج دارند را برطرف نمايد

وي افزود : خيرين عزيز مي توانند کمکهاي نقدي خود را به شماره حساب 23345363800 بانک ملت و يا شماره کارت 589437000022282 بانک رفاه واريز نمايند

مديرکل بهزيستي استان کرمانشاه  در ادامه به فعايت 23 پايگاه سلامت اجتماعي استان اشاره کرد و گفت : در حاشيه شهرها  در اين زمينه کانکس هايي مستقر شده است تا به افراد ارائه خدمات نمايند .

وي در ادامه گفت : در سال قبل 11 هزارو 779 نفر در 39 مرکز درمان و کاهش اسيب اعتياد در قالب مرکز ماده 15 - مرکز گذاري - موبايل سنتر و مرکز خدمات سرپايي خدمات دريافت کرده اند .

وي افزود : همچنين يک مرکز ماده 16 جهت ارائه خدمات درماني - باز  تواني و کاهش معتادان با 1363 مدد جو در  فعاليت دارد

دکتر مدني در ادامه به مراکز خدمات دهي سازمان بهزيستي استان اشاره کرد و گفت : در کرمانشاه يک مرکز شيرخوارگاه با 43 کودک بد سرپرست - بي سرپرست و کودکان رها شده به اين کودکان تا سن 3 سالگي خدمات دهي مي نمايد همچنين 5 مرکز خانه هاي کودکان و نوجوانان داريم که 67 کودک و نوجوان در اين مراکز نگهداري مي شوند .

وي افزود : 5 مرکز نگهداري معلولين بالاي 14 سال با 36 مدد جو و 2 مرکز نگهداري بيماران مزمن رواني با 370 مددجو به اين افراد خدمات دهي مي نمايند .

دکتر رضوان مدني گفت : در استان کرمانشاه 27 هزارو 636 معلول و 3718 بيمار  رواني مزمن تحت پوشش بهزيستي استان هستند که مستمري دريافت مي کنند .

رضوان مدني به سرپنا ها اشاره کرد و گفت :  6 مرکز سرپناه داريم که يک مرکز مربوط به زنان بي سرپناه و 5 مرکز نيز مربوط به مردان بي سرپناه است که اين افراد از غروب تا صبح به اين مکانها مراجعه و علاوه بر اينکه از غذاي گرم استفاده مي کنند  مي توانند از اماکانات استحمام و شتشوي رخت نيز که در اين سرپناها وجود دارد استفاده کنند .

وي افزود : در سال قبل تعداد 3070 نفر به مراکز ژنيتکي استان مراجعه و تحت مشاوره قرار گرفتند که تعداد 217 مورد  درخواست ازمايش  ژنتيک دادند و 37 مورد نيز درخواست ازمايش ژنتيک قبل از ازدواح دادند .

 دکتر فاطمه رضوان مدني در پايان با بيان اين مطلب که خيرين همواره به فکر کمک به مددجويان و رفع مشگلات انها باشند گفت : با توجه به اينکه مجوز هاي لازم براي جمع اوري زکات فطر را گرفته ايم از شهروندان مي خواهم زکات فطريه خود را به صندوقهاي بهزيستي جهت کمک به مددجويان بهزيستي واريز نمايند

نظر شما