شناسهٔ خبر: 32929637 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه راه‌مردم | لینک خبر

رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد: ۵,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای سیل‌زدگان

رئیس‌کل بانک مرکزی از اختصاص ۵,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه هفت و ۱۵ ساله به بخش‌های کشاورزی و مسکن مناطق سیل‌زده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راه مردم ،عبدالناصر همتی در جمع مدیران عامل بانک‌های کشور با اشاره به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام، یکی از اولویت‌های مهم سیستم بانکی را تأمین نقدینگی بنگاه‌های تولیدی عنوان کرد و از مدیران بانکی خواست با شناختی که از واحدهای تولیدی فعال و مؤثر کشور دارند نسبت به پشتیبانی از آن‌ها اقدام کنند.

وی روند اصلاح نظام بانکی را به رغم پیچیدگی این کار و حساسیت آن خوب توصیف و ابراز امیدواری کرد با مجوزهای دریافتی از شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه نتایج خوبی به دست آید.

رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرد: موانع متعددی در مقابل واحدهای تولیدی است که بدون برطرف‌کردن آن‌ها، تأمین نقدینگی به تنهایی مشکل را حل نمی‌کند، اما بانک‌ها باید با شناختی که از واحدهای تولیدی دارند نسبت به تأمین سرمایه در گردش واحدهای فعال و نیازمند نقدینگی اقدام کنند.

همتی با اشاره به اختصاص ۵,۰۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه هفت و ۱۵ ساله برای بخش کشاورزی و مسکن مناطق سیل‌زده از مدیران بانک‌ها خواست در پرداخت سهمیه‌های تعیین شده تسریع کرده و بانک مرکزی نیز از نظر اعتباری از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

در این جلسه، مدیران بانک‌ها درباره ضرورت احیای کانون بانک‌ها، مسئله نحوه تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها، موضوع رمزهای یک بار مصرف، مسائل مربوط به واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد بانک‌ها و سایر موارد نظرات خود را مطرح کردند و مقرر شد که پیگیری لازم جهت حل و فصل مطالب مطروحه انجام گیرد.

انتهای پیام

نظر شما