شناسهٔ خبر: 32928631 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آسيب هاي حوزه اقتصادي به کم کاري در فرهنگ سازي بر مي گردد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - دبير کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: آسيب ها و ضرباتي که حوزه اقتصادي مي بيند در اثر کم کاري در حوزه فرهنگسازي اتفاق مي افتد.

علي خداويسي روز پنجشنبه در نشست کارگروه فرهنگي و تبليغات کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: وظايف دستگاه هاي فرهنگي با نامگذاري سال جديد به عنوان سال رونق توليد بيشتر شده است.
وي اضافه کرد: بسياري از مديران منتظر طرح و برنامه کميسيون مبارزه باقاچاق کالا هستند تا همان برنامه ها را اجرا کنند اما طرحي از سوي دستگاه ها به کميسيون ارائه نمي شود.
خداويسي يادآور شد: همايشي تخصصي در 26 خرداد با حضور علي مويدي رئيس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در کردستان برگزار مي شود که هدف اصلي از اين همايش نهادينه کردن مصرف کالاهاي توليد داخل است.
معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي کردستان هم در اين نشست گفت: آموزش و پرورش، رسانه ها و گروه هاي مرجع بايد در حوزه فرهنگسازي فعال تر عمل کنند.
شعبان سپهر با اشاره به اينکه در يک جنگ تمام عيار اقتصادي قرار داريم اظهار داشت: دستگاه هاي فرهنگي و مذهبي همچون سازمان تبليغات اسلامي بايد در اين زمينه کمک کنند.
نماينده صنعت، معدن و تجارت کردستان در اين نشست گفت: پس از بازرسي هاي صورت گرفته در حوزه قاچاق کالا 525 پرونده در سال 96 تشکيل شد که ارزش ريالي آن 665 ميليون و 567 هزار ريال بود.
رضا بهرامي افزود: در سال گذشته نيز 431 پرونده تشکيل شد که ارزش ريالي آن يک ميليارد و 834 ميليون و 353 هزار ريال است و در مقايسه با سال گذشته شاهد افزايش 100 درصدي هستيم.
معاون فرهنگي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان هم در اين نشست گفت: مشکل گراني کاغذ موجب شده روزنامه هاي مهم سراسري به کاهش صفحات و تعديل نيرو متوصل شوند و در چنين شرايطي وضعيت نشريات استاني سخت تر مي شود.
عبيد رستمي اظهار داشت: از طريق ارز دولتي براي نشريات محلي استان کردستان کاغذ تهيه شده است که در اختيار اين نشريات قرار مي گيرد.
وي با بيان اينکه پيشتر کتاب هايي به زبان کُردي از اقليم کردستان عراق به استان کردستان قاچاق مي شد افزود: از سال گذشته که نيمي از کتاب هاي منتشر شده در استان به زبان کُردي بوده است و از استان کردستان به اقليم کتاب کردي صادر مي شود.
رستمي يادآور شد: در حال حاضر در هفته 20 هزار جلد کتاب از کشور به اقليم کردستان عراق صادر مي شود.
6108 / 3034
انتهاي پيام /*

نظر شما