شناسهٔ خبر: 32928221 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نه به حجاب اجباری در دانشگاه تورنتوی کانادا!/ مگر حجاب عقلانیست؟ +فیلم

ویدئویی از سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان پیرامون حجاب و شبهات موجود در زمینه حجاب اجباری را مشاهده می‌کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوهر اسلام، سعادت و نجات آدمی است و باور‌های دینی، احکام اخلاقی و فقهی در راستای این غایت مهم نازل شده‌اند. این آموزه‌ها از خالق حکیمی تجلّی می‌یابد که به نیاز‌های روحی و جسمی، مادی و معنوی و فردی و اجتماعی بشریّت، کاملاً آگاه است. احکام الهی مربوط به پوشش زنان نیز با این فلسفه و حکمت مدبّرانه صادر شده است.

زن با عنصر حجاب اسلامی، نه‌تنها به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی نزدیک می‌شود و قرب الهی را فراهم می‌سازد، بلکه باعث گسترش روزافزون امنیّت اجتماعی و ایجاد زمینه‌ای برای رشد معنوی مردان می‌گردد. هویّت بخشی و ایجاد امنیّت اجتماعی از جمله این کارکردهاست، چراکه نوع پوشش و حجاب، نشان‌دهنده سنّت‌ها، ارزش‌ها و باور‌های یک جامعه است. اسلام، حجاب را از مصادیق مهمّ تحقق امنیّت اجتماعی در جامعه معرّفی کرده است و چالش ها، زمینه‌ها و راهبرد‌های بسیار مهمّی را برای شکوفایی ذهن نواندیش افراد جامعه در این مورد تبیین نموده است.

از این رو ویدئویی  از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان پیرامون حجاب و شبهات موجود در زمینه حجاب اجباری را مشاهده می‌کنید.

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6934581/9914130?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما