شناسهٔ خبر: 32926349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرونده های مفسدان اقتصادی بدون تبعیض رسیدگی می شود

معاون اول قوه قضائیه در ساری گفت: این قوه پرونده مجرمان اقتصادی را با سرعت ،قاطعیت و بدون هیچ تبعیضی رسیدگی می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ساری ،حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری مازندران گفت:  این قوه پرونده های مجرمان اقتصادی را با سرعت ، قاطعیت و بدون هیچ تبعیضی بررسی می کند و اگر از دست اندرکاران هم کسی تخلفی کرده باشد  اغماض نمی شود.

وی افزود: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام با تحریم های ظالمانه مباحث اقتصادی کشورمان را هدف قرار دادند همه مردم و مسئولان باید کمک کنند تا منویات مقام معظم رهبری در سال رونق تولید زمینه ساز رونق اقتصادی کشور شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دشمنی های اخیر آمریکا با بیان اینکه شیطان صفت‌ها دوباره هم پیمان شدند تا ما را از مسیر حق بازدارند، افزود: آمریکا به چیزی جز نابودی ما راضی نمی‌شود.

معاون اول قوه قضائیه با طرح این سوال که آیا می‌شود به کشوری که چندین دهه بر کشور ما  و بسیاری از کشورهای اسلامی ظلم کرده  است و بنا دارد همه کشورهای اسلامی را دچار چالش کند اعتماد کرد؟ گفت: امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ نامید و رهبر انقلاب اسلامی هم بارها فرمودند به شیطان اعتماد نکنید.

اژه‌ای با بیان اینکه برخی ها در داخل به عنوان نفوذی در حال کار هستند، افزود: مگر بیش از دو سال کشورمان را معطل برجام نکردند که از این طریق مشکلات خودمان را حل کنیم و مسائل کشور را به برجام گره زدند اما بحث مذاکره با آمریکا از آن حرف‌های شیطانی است که باید به خدا پناه برد.

وی گفت: شورای حل اختلاف  به منظور صلح و سازش طرفین دعوی راه اندازی شده است و کار این شورا قضاوت و صدور حکم نیست و پرونده‌ها در شورای حل اختلاف باید به سازش ختم شود.
 
وی با بیان اینکه ما خودمان پرونده تولید نمی‌کنیم و ورودی پرونده‌ها در دادگستری ها بسیار زیاد است، افزود: ما وارث این مجموعه هستیم و باید تلاش کنیم تا ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی کم شود.

معاون اول قوه قضاییه  با اشاره به حفظ حریم  دریا و رودخانه های شمال کشور گفت: حریم دریا، رودخانه و شهرها باید حفظ شود تا در آینده با مشکل مواجه نشویم و منابع طبیعی، وزارت نیرو، شهرسازی و مسکن باید به میدان بیایند تا کسی به حریم دریا، رودخانه و شهر تجاوز نکند.

وی از رییس کل جدید دادگستری مازندران خواست تا ۱۰ خرداد ماه همه احکام اجرا نشده را با ذکر علت  ارائه ، احکام متناسب بازدارنده را اجرا  و برای کم کردن زندانیان، مجازات جایگزین حبس را اعمال کنند.
 
در پایان این مراسم  حجت الاسلام اکبری به عنوان رئیس کل جدید دادگستری مازندران معرفی و  از زحمات حجت الاسلام تقوی فرد رئیس کل پیشین دادگستری مازندران قدردانی شد.
 
انتهای پیام/س
 

برخورد قاطع با مجرمان اقتصادی

نظر شما