شناسهٔ خبر: 32922609 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اختصاص 162.2 ميليارد تومان تسهيلات جبراني به کشاورزان آذربايجان شرقي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا - رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي گفت : براي جبران بخشي از خسارات سيل و سرماي ديررس بهاره 162 ميليارد و 200 ميليون تومان تسهيلات کم بهره به کشاورزان استان اختصاص يافته است.

اکبر فتحي روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برآورد اوليه خسارت سرمازدگي به کشاورزان آذربايجان شرقي يکهزار و 220 ميليارد تومان است که گزارش آن به نهادهاي مسئول ارايه شده است.
وي اظهار داشت: يکي از سياست هاي اولويت دار وزارت جهادکشاورزي صرفه جويي در آب، اصلاح الگوي کشت و کشت گلخانه اي محصولات آب بر همچون هنداونه، خيار و گوجه فرنگي است.
وي با اشاره به اينکه آب يکي از عوامل اصلي توليد در کشاورزي است، گفت: اگر بخواهيم کشاورزي را از حالت سنتي خارج کنيم و به کشاورزي صنعتي و علمي روي آوريم، بايد الزاماتي را نيز رعايت کنيم و نسبت به پتانسيل آبي هر شهرستان ، توليد محصولات را با ميزان منابع آبي و سياست هاي اتخاذ شده تطبيق دهيم.
فتحي يکي ديگر از اولويت هاي سال 98 جهاد کشاورزي استان را توزيع بذر اصلاح شده گندم براي افزايش راندمان توليد اين محصول عنوان کرد و افزود: افزايش سطح زيرکشت کلزا و جايگزين کردن کنجاله کلزا به جاي کنجاله سويا به عنوان يکي از نهاده هاي اصلي دام در اين راستا انجام مي شود.
رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي تشريح کرد: اگر 20 درصد از اراضي سطح زيرکشت گندم را به کشت کلزا اختصاص دهيم، نه تنها با کاهش توليد گندم مواجه نخواهيم شد بلکه مي توانيم به اهداف تعيين شده کشت کلزا دست يابيم.
فتحي با اشاره به اينکه سالانه 14 ميليون تن انواع نهاده هاي دامي با ارز 4200 توماني وارد کشور مي شود، گفت: تا زماني که اتحاديه ها ، تعاوني ها و نهادهاي قوي شکل نگرفته اند، روستائيان در قطعات کوچک اراضي نمي توانند از خدمات توزيع نهاده هاي دامي سازمان تعاون روستائي استان استفاده کنند.
وي در رابطه با موضوع قطع درختان نيز تاکيد کرد: کشاورزاني که درختان صنوبر را براي استفاده از چوب کاشته اند و زراعت چوب انجام مي دهند يا اصلاح باغات را عملياتي مي کنند، به هيچ وجه جزو افراد سودجو و متخلف به حساب نمي آيند و بايد از حقوق قانوني خود دفاع کنند
انتهاي پيام /*

نظر شما