شناسهٔ خبر: 32922535 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کشاورزان گندم خود را به دلالان نفروشند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - کرمانشاه- ايرنا- رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه با اشاره به اينکه 80 مرکز خريد براي تحويل گندم کشاورزان در استان تعيين شده است، از گندمکاران خواست گندم خود را به دلالان نفروشند و حتما به مراکز تعيين شده تحويل دهند.

به گزارش ايرنا؛ نوربخش حاتمي روز پنجشنبه در جلسه شوراي هماهنگي مديران سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه، از برنامه ريزي ها و تمهيدات لازم براي خريد گندم خبر داد و افزود: تمام توان خود را براي تسهيل در خريد گندم به کار خواهيم گرفت.
او با اشاره به اهميت خريد گندم به عنوان يک محصول راهبردي از معاونت توليدات گياهي سازمان خواست با پيگيري و تلاش شبانه روزي کار خريد گندم به صورت مطلوب انجام گيرد.
وي با بيان اينکه کار خريد گندم براساس دستورالعمل خريد انجام خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به تجارب خريد سال هاي گذشته، مشکلي در کار خريد گندم نخواهيم داشت.
او به مديران سازمان و مديران جهاد کشاورزي شهرستانها توصيه کرد با برنامه ريزي در مراکز خريد و تشکيل جلسات با مسئولين امر اجازه ندهند دلالان دسترنج کشاورزان را به تاراج ببرند.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي کرمانشاه در ادامه اين جلسه با بيان اينکه پيگيري و هماهنگي لازم با بانک کشاورزي به عمل آمده تا تمام وجوه گندمکاران به حساب آنها واريز شود، گفت: مقرر شد، هيچ گونه برداشت وجهي از حساب کشاورزان بدهکار به بانک کشاورزي از محل خريد گندم و کلزا صورت نگيرد.
حاتمي همچنين از تمام مديران جهاد کشاورزي شهرستانها خواست يک نفر به عنوان ناظر بر کار خريد در مراکز تحويل گندم حضور داشته باشد.
بعد از ارائه گزارش مدير حفظ نباتات سازمان در خصوص سطح مبارزه با زنگ زرد گندم، حاتمي، سطح مبارزه در طول يک هفته گذشته را مطلوب دانست و بر ادامه مبارزه عليه زنگ تاکيد کرد.
وي از پيگيري ها و تلاش شبانه روزي همه همکاران، کارشناسان مراکز جهاد کشاورزي، مديريت حفظ نباتات و بخش هاي مرتبط در خصوص مبارزه عليه زنگ زرد و رشد 400 درصدي سطح مبارزه نسبت به هفته گذشته تشکر کرد.
وي در ادامه با اشاره به اينکه کانون هاي آلوده به بيماريهاي قارچي و آفات در مناطق مختلف استان شناسايي شده از بخش هاي مرتبط خواست با چاپ کتابچه و دفترک هاي نقشه اين مناطق را در اختيار شهرستان ها قرار دهند تا کانون هاي آلوده در سال هاي بعد زودتر مورد سمپاشي قرار گيرند.
در ادامه اين جلسه در خصوص توسعه باغ هاي ديم، پيشگيري از آتش سوزي در منابع طبيعي، لزوم آموزش بيشتر کارشناسان و کشاورزان در خصوص مسائل ترويجي و آموزشي، بالا بردن سطح رفاهيات کارکنان و ساير موضوعات توسط مسئولين امر مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
کرمانشاه بيش از 950 هزار هکتار زمين زراعي دارد که سالانه بيش از چهار ميليون تن انواع محصولات کشاورزي در استان توليد مي شود.
ساليانه در استان کرمانشاه 97 هزار هکتار گندم به صورت آبي و 314 هزار هکتار به صورت ديم کشت مي شود.
در سال زراعي گذشته 640 هزار تن گندم مازاد بر نياز کشاورزان استان کرمانشاه خريداري شد.
3033/8066
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما