شناسهٔ خبر: 32922517 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گلریزان، جشن مهربانی به وسعت دلهای آسمانی

زنجان - ایرنا - گلریزان سنت زیبا، دیرینه و جشن مهربانی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است تا با دلهای آسمانی و دستان سخاوتمند خیران از پشت میله های زندان رها شده و به آغوش خانواده خود بازگردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در میان همه افرادی که راهی زندان می شوند انسان هایی هستند که به طور کامل تصادفی، ناخواسته و با دلایل مختلف غیر عمد راهی زندان شده و طعم تلخ روزهای دور شدن از خانواده و انتظار در پشت میله های زندان را می چشند.
هر یک روز ماندن و انتظار کشیدن در زندان برای این افراد به اندازه یک عمر می گذرد و در آن سوی میله های زندان نیز فرزندان این زندانیان جرائم غیر عمد تحمل دوری از سرپرست خانواده را ندارند و با چشمانی اشکبار در انتظار آزادی آنها هستند.
از سوی دیگر خانواده این زندانیان در نبود سرپرست، روزهای زندگی را با رنج و سختی فراوان سپری می کنند و نه تنها به لحاظ عاطفی بلکه در اغلب موارد از نظر اقتصادی نیز دچار چالش های جدی می شوند.
اما در این میان خیرانی سخاوتمند در جشنی به نام گلریزان دور هم جمع می شوند و با قلبی پر از مهر و عاطفه و جمع آوری کمک های مالی زمینه آزادی این زندانیان را فراهم می کنند تا شاید روزهای خوش زندگی بار دیگر به این افراد لبخند بزند.
این انسانهای بزرگ برای انجام کار خیر و آسمانی خود در ماه اجابت دعاهای کریمانه و گلریزان مهربانی، ماه مبارک رمضان، اوج بخشندگی و مهربانی خود را به نمایش می گذارند.
یکی از برکات ماه مبارک رمضان کمک به نیازمندان و فقرا است و به همین دلیل جشن گلریزان همه ساله در ماه رمضان برگزار می شود و تعداد قابل توجهی از زندانیان جرائم غیرعمد در این ماه مبارک آزاد می شوند.
رئیس دادگستری شهرستان طارم در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیازمندی که به دلیل ناتوانی مالی در بند هستند، ماه مبارک رمضان جاری برای اولین بار در شهرستان طارم جشن گلریزان برگزار می‌شود.
علیرضا عسگری با دعوت از مردم خیر و نوع دوست شهرستان طارم برای حضور در مراسم گلریزان، اظهار داشت: این جشن برای اولین بار با همکاری ستاد دیه استان زنجان نیمه دوم ماه مبارک رمضان برگزار و کمک مالی مردم سخاوتمند شهرستان در کنار جلب بخشی از رضایت شاکیان خصوصی توسط ستاد دیه موجب آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خواهد شد.
عسگری عنوان کرد: این زندانیان افرادی هستند که به خاطر جرایم غیرعمدی چون تصادف، مهریه، نفقه همسر و سایر محکومیت های مالی غیرعمد در حبس به سر می برند و زندانی شدن آنها علاوه بر اینکه آسیبهای روحی و روانی برای خود فرد ایجاد می کند، موجب ورود آسیب های اجتماعی به خانواده آنها و در نهایت جامعه می شود.
رئیس دادگستری شهرستان طارم در مورد برگزاری جشن گلریزان طارم خاطرنشان کرد: این جشن نوع دوستی و مهربانی اول خرداد ماه سال جاری مصادف با 16 ماه مبارک رمضان در مجتمع فرهنگی- هنری شهید بهشتی شهر آب بر با حضور خیران سخاوتمند شهرستان برگزار و کمک های مالی جمع آوری شده حاصل از این جشن صرف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و سایر محکومان مالی خواهد شد.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/6085

نظر شما