شناسهٔ خبر: 32922116 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

ویژه روز جهانی قدس سال 98 (2)

تلاش برای جایگزینی اولویت فلسطین با اولویت های قومی و پدیده تکفیری

مخالفان آرمان آزاد سازی فلسطین هم در سطح بین المللی و هم منطقه ای و هم فلسطینی تلاش دارند با تعریف اولویت های دیگری مانند اولویت های بخشی،ملی و قومی و یا پدیده تروریستی تکفیری، اولویت فلسطین را خارج سازند.

صاحب‌خبر -

به گزرش خبرگزاری قدس(قدسنا) مخالفان آرمان آزاد سازی فلسطین هم در سطح بین المللی و هم منطقه ای و هم فلسطینی تلاش دارند با تعریف اولویت های دیگری مانند اولویت های بخشی،ملی و قومی و یا پدیده تروریستی تکفیری، اولویت فلسطین را خارج سازند.


در این بخش از گزارش های مربوط به روز جهانی قدس در نظر داریم محدودیت ها و موانع بر سر راه بالفعل شدن همه ظرفیت های روز جهانی قدس در سطح فلسطینی، منطقه ای و بین المللی را بررسی کنیم؛

 

روز جهانی قدس نشان داد که جوامع اسلامی نسبت به اولویت فلسطین حساسیت بالایی دارند. حضور آنها در تظاهرات روز قدس و تظاهرات در فرایند جنگ 33 روزه لبنان و 3 جنگ اخیر غزه نشان داد که جوامع اسلامی انگیزه های ضد صهیونیستی قوی دارند و خواهان آزادی سازی فلسطین هستند.


 این تجربه نشان داد که امت نسبت به آرمان های اسلامی پاسخگو است و پاسخ دادن به محرک فلسطین، نمونه بسیار مشخصی از این ظرفیت موجود در امت اسلامی است که امکان بکار گیری در دیگر اولویت های اسلامی را نیز دارد. اما متاسفانه از این ظرفیت بالا آنگونه که باید استفاده نشده است.


 مخالفان آرمان آزاد سازی فلسطین هم در سطح بین المللی و هم در سطح کشورهای منطقه و هم در سطح فلسطینی(جریان ساف به رهبری ابو مازن) تلاش دارند با تعریف اولویت های دیگری مانند اولویت های بخشی،ملی و قومی و یا پدیده تروریستی تکفیری، اولویت فلسطین را خارج سازند. هر چند معتقدم روز جهانی قدس این ظرفیت را دارد که مجددا فلسطین را به عنوان اولویت مطرح سازد.

 

انتهای پیام/م.ق/

نظر شما