شناسهٔ خبر: 32922051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عهدشکنی؛ گناهی کبیره/آمریکا مجازات عهدشکنی خود را خواهد داد

گروه فعالیت‌‌های قرآنی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان یکی‌از گناهان کبیره در اسلام را عهدشکنی و عدم وفای به عهد و پیمان برشمرد و اظهارکرد: عذاب الیم برای دشمنان است و قطعاً بدانید آمریکا مجازات عهدشکنی خود را خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، شامگاه چهارشنبه، بیست و پنجم اردیبهشت در جلسه تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان به تشریح پیام‌های آیه هشتم سوره احزاب با مضمون «لِيَسْئَلَ الصَّادِقِينَ عَنْ صِدْقِهِمْ وَ أَعَدَّ لِلْكافِرِينَ عَذاباً أَلِيماً» اشاره کرد و اظهارکرد: هر کس مسئولیت بیشتری داشته باشد مواخذه او بیشتر است.
وی با ذکر این مطلب که خداوند از پیامبران بنی‌آدم بیعت گرفته است، خاطرنشان کرد: مفاد این بیعت زیر بار ظلم نرفتن پای سختی‌های حکومت و ولایت ایستادن و تصدیق پیامبران است.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که خداوند متعال از پیامبران پیمان گرفت تا رسالت را انجام دهند، تصریح کرد: پیمان دیگر خداوند از پیامبران، تصدیق پیامبران گذشته و تایید پیامبران بعدی است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که خداوند از نوح پیمان گرفت که بگو بعد از تو حضرت ابراهیم خواهد آمد، افزود: در این آیه خط سیر حرکت امت توحیدی بیان شده است.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که از امامت به‌عنوان عهد خدا یاد شده است، اضافه کرد: در داستان حضرت ابراهیم بعد از این‌که مورد امتحان قرار گرفت خداوند به او فرمود اکنون من تو را امام قرار دارم.

آمریکا مجازات عهدشکنی خود را خواهد داد

این مفسر قرآن‌کریم با تاکید بر این‌که ماده دیگر پیمانی که خدای متعال از پیامبران الهی گرفته است این است که از بیعتی که با مردم بسته‌اند سرپیچی نکنند، خاطرنشان کرد: در صدر اسلام بیعت کردن با دست دادن بود امروز بیعت کردن با رای دادن است.
وی با ذکر این مطلب که آیه هشتم سوره احزاب بر وفاداری به پیمان تاکید دارد، اضافه کرد: در شرایط امروز جامعه می‌بینیم که ما با کشورهای ۱+۵ عهد و پیمان بسته‌ایم و می‌بینیم چه کسی وفادار ماند و چه کسانی بیعت شکستند.
آیت‌الله میرعمادی یکی‌از گناهان کبیره در اسلام را عهدشکنی و عدم وفای به عهد و پیمان برشمرد و گفت: ما در برابر خون شهدا مسئول هستیم ما به این نظام رای دادیم و اگر کوتاهی کنیم مسئول هستیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که از میان مؤمنان، کسانی هستند که بر عهد خود وفادارند و علم را بر دوش می‌کشند، افزود: رهبری در گام دوم انقلاب علم را بر دوش جوانان داده است.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که میدان و تولید و سیاست و مسئولیت باید به جوانان سپرده شود، ادامه داد: عذاب الیم برای  دشمنان است و قطعاً بدانید آمریکا مجازات عهدشکنی خود را خواهد داد.


انتهای پیام

نظر شما