شناسهٔ خبر: 32922004 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لزوم مطالبه گری از نامزدهای فدراسیون کشتی** میثم ناصرنژاد

همدان- ایرنا- این روزها بازار رفت و آمد نامزدهای ریاست فدراسیون کشتی به همدان و شهرهای غربی کشور داغ است و می کوشند از نزدیک با رایزنی های لازم، رای دهندگان مجمع انتخاباتی را به سمت خود جلب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عباس جدیدی از قهرمانان سابق ملی و بین المللی هفته جاری پا به همدان گذاشت و پس از نشست با تنی چند از مسئولان هیات کشتی استان، با برخی از پیشکسوتان نیز دیدار داشت.
صرف افطار در یکی از باشگاه های کشتی همدان و گرفتن عکس یادگاری با کشتی گیران، مربیان و برخی اعضای هیات کشتی استان همدان نیز ماحصل سفر او به این شهر بود.
هفته گذشته نیز شاهد حضور امیرضا خادم دیگر نامزد ریاست فدراسیون فوتبال به همدان بودیم که البته وی بی سر و صدا به این شهر سفر کرد و باب رایزنی با مسئولان هیات کشتی استان را انجام داد.
رایزنی نامزدهای فدراسیون کشتی در شرایطی است که همدان تنها یک رای در مجمع انتخاباتی دارد حال اینکه همین یک رای نیز به قدری برای نامزدها مهم است که بار سفر را بردوش کشیده اند.
اما اینکه هیات کشتی همدان در نهایت به جمع بندی برای رای دادن به نفع کدام نامزد انتخابات فدراسیون کشتی برسد، هنوز مشخص نیست.
پیش بینی می شود که حمیدرضا یاری رییس هیات کشتی همدان رای به نفع نامزدی خواهد داد که شانس انتخابش بیش از سایرین است و از سوی دیگر مورد اقبال حداکثری نیز قرار گرفته شود.
آنچه مشهود است، همدان در ادوار گذشته فدراسیون کشتی نتوانسته به خوبی ارتباط و تعامل لازم را در جهت حفظ و احیای منافع خود داشته باشد و در سال های اخیر همواره شاهد رکود کشتی در همدان و فاصله گرفتن از تیم های ملی در رده های سنی مختلف بوده ایم.
در مباحث آموزشی نیز همدان جزو ضعیف ترین استان ها به شمار رفته و اغلب مربیان کشتی این استان با دانش روز کشتی دنیا فاصله دارند.
اختصاص بودجه به کشتی همدان از سوی فدراسیون نیز همواره رضایتمند نبوده و شاهد حمایت های لازم در این حوزه نیز نبوده ایم.
آنچه که امروزه در بازار داغ انتخاباتی فدراسیون کشتی حایز اهمیت بوده، مطالبه گری از نامزدها برای نگاه ویژه به کشتی همدان است.
در واقع باید در این نشست ها به جای گرفتن عکس های یادگاری و سلفی های همیشگی، شرط انتخاب را فارغ از توانمندی های مدیریتی نامزد مدنظر، حمایت ویژه و عادلانه از کشتی همدان قرار داد.
کشتی همدان امروزه حال و روز خوبی ندارد و از دوران طلایی خود فاصله دارد به گونه ای که در شرایط نامطلوب فعلی آرزوی داشتن ملی پوش را مطالبه می کنیم.
پس از دوران طلایی کشتی همدان از سال 2000 تا 2012 میلادی در عرصه های آسیایی، جهانی و المپیک، دیگر مجال هنرنمایی و درخشش در این میادین داده نشد و تک چهره های نخبه کشتی استان نیز به انزوا کشیده شدند.
حالا با روی کار آمدن حمیدرضا یاری باردیگر بارقه های امید برای بازگشت به همان روزهای اوج در دل دوستداران کشتی زنده شده است.
منتهی آنچه که نیز امروز کشتی استان است، روحیه مطالبه گری از فدراسیون بوده و نباید اجازه داد همانند گذشته نگاه به همدان کم رنگ و ناملموس باشد.
کشتی همدان بدون تردید در پیشینه قهرمان پروری چیزی از استان هایی نظیر مازندران کم ندارد اما نیاز به همت مضاعف و تقویت روحیه مطالبه گری دارد.
به امید بازگشت کشتی همدان به دوران طلایی المپیک، جهانی و آسیایی.
خبرنگار ایرنا در همدان
7520/2090

نظر شما