شناسهٔ خبر: 32921994 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بهترین راه سرمایه‌گذاری چیست؟

ایرنا نوشت: کارشناسان بازار سرمایه روند پیش رو در بازار را افزایشی می دانند و معتقدند با توجه به تورم موجود در کشور و تلاطم قیمت در سایر بازارهای سرمایه گذاری، اکنون سهام ارزنده ترین دارایی در بین تمام گزینه ها برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

فریدون زارعی روز پنج شنبه در گفت و گویی با تاکید بر اینکه طبق پیش بینی های صورت گرفته سال ۹۸ سال رونق بازار سرمایه خواهد بود، گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته مشخص شده که تاکنون نوسان موجود در بازار سرمایه در مقایسه با دیگر بازارهای جایگزین کمتر بوده و باقی بازارها در شرایط فعلی بازار پرریسک تری هستند.
زارعی اظهار داشت: در صورت وجود نوسان در بازار سرمایه باز هم این بازار ریسک کمتری را برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت و به لحاظ ساختاری مشکلی را برای فعالان حاضر در این بازار ایجاد نمی کند.

تاثیر راه اندازی بازار متشکل ارزی بر بازار سرمایه
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیر راه اندازی بازار متشکل ارزی بر بازار سرمایه اظهار داشت: اگر بازار ارز در مسیر شفافیت، داده های اطلاعاتی بیشتر و نیز درصد بالاتری از گردش مالی قرار گیرد به طور طبیعی قیمت ها واقعی تر خواهد شد.
وی اظهار داشت: از زمان حاضر نمی توان اظهارنظر کرد که آیا راه اندازی بازار متشکل ارزی می تواند به انتظارات پاسخ دهد یا خیر؟ باید منتظر ماند تا بعد از راه اندازی این بازار و تاثیر آن نظر داد.
این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: بازار سرمایه در درون خود به دنبال برنامه ریزی های لازم برای متغیرهای کلان اقتصادی است که این بازار را تهدید می کند. اگر بازار متشکل ارزی بتواند چشم انداز باثباتی را برای فعالان بازار ارز فراهم کند به طور حتم به نفع بازار سرمایه خواهد بود و اثر مثبتی را بر روند معاملات این بازار خواهد گذاشت.

 پیشنهاد به سرمایه گذاران مبتدی
زارعی به سهامداران برای سرمایه گذاری در بورس گفت : افراد غیرحرفه ای که به دنبال سرمایه گذاری در بازار سرمایه هستند به طور حتم باید از تخصص متخصصین بازار استفاده کنند.
وی اظهار داشت: در شرایط کنونی ورود پول از طرف مردم عادی و غیرمتخصص به بازار سرمایه زیاد شده است و سهم هایی از این نقدینگی ها را جذب کرده اند که چندان مورد توجه نیست .
این کارشناس بازار سرمایه افزود: سرمایه گذاران نباید به صورت مستقیم به سمت سرمایه گذاری در این بازارها بروند بلکه باید از طریق صندوق های سرمایه گذاری موجود در این بازار سرمایه گذاری کنند.


 رشد قابل توجه شاخص بورس از ابتدای سال جاری
«محمدرضا مایلی» کارشناس بازار سرمایه در گفت وگویی به آخرین وضعیت حاکم در بازار سرمایه اشاره و اظهار کرد: بازار سرمایه از ابتدای سال جاری افزایش قابل توجهی را تجربه کرد.
وی گفت: این موضوع ناشی از رشد قیمت ارز، وجود تورم در کشور که سبب افزایش قیمت دارایی شرکت ها می شود، بوده است.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در بازار سرمایه شرکت هایی حضور دارند که دارایی محور هستند بنابراین وجود تورم در اقتصاد کشور ناخودآگاه تاثیرگذار بر روند بازار سرمایه خواهد بود.
مایلی با بیان اینکه به طور طبیعی افزایش تنش و تحریم های آمریکا باعث ایجاد نوسان بر روند معاملات بورس می شود، اظهار داشت: روند بازار سرمایه متاثر از ریسک های مختلفی است که اکنون ریسک سیاسی، ریسک قالب بر روند این بازار شده است.

 مسایل سیاسی بازار را منفی کرد
مایلی به روند منفی شاخص در بازار هفته جاری تاکید کرد و افزود: طی یک هفته گذشته انتظار می رفت که روند بازار سرمایه به دلیل وجود مسایل سیاسی مانند شرایطی که آمریکا در منطقه حاکم کرد و استقرار ناو جنگی، منفی شود که شاهد چنین اتفاقی هم در بازار بودیم.
وی گفت: بازار در هفته ای که گذشت به دلیل ریزش سنگینی که طی دو روز تجربه کرد روند متعادلی را در پیش گرفت تا از این طریق سهامداران بتوانند تصمیمات لازم برای سرمایه گذاری را اتخاذ کنند.
این کارشناس بازار سرمایه پیش بینی خود از روند این بازار را این گونه عنوان کرد: در این زمینه روند سرمایه گذاری، انتظارات سودآوری و ریسک های بازار که تاثیر شگرفی را بر بازار می گذارند باید مورد برررسی قرار گیرند.
وی معتقد است که شرایط این روزهای بازار به دلیل وجود ابهام در روند معاملات، سخت به نظر می رسد.
مایلی در پایان با تاکید بر اینکه بورس محل جذب سرمایه بیشتری نسبت به دیگر بازارها است، خاطرنشان کرد: میزان نقدشوندگی بالا، نیاز به سرمایه کم و وجود صنایع مختلف در این بازار باعث شده تا سرمایه گذاران تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در این بازار نسبت به دیگر بازارهای موازی داشته باشند.

۲۲۶۲۳۱

نظر شما