شناسهٔ خبر: 32921687 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سهام، ارزنده ترين دارايي براي سرمايه گذاري

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- کارشناسان بازار سرمايه روند پيش رو در بازار را افزايشي مي دانند و معتقدند با توجه به تورم موجود در کشور و تلاطم قيمت در ساير بازارهاي سرمايه گذاري، اکنون سهام ارزنده ترين دارايي در بين تمام گزينه ها براي سرمايه گذاري محسوب مي شود.

فريدون زارعي روز پنج شنبه در گفت و گويي با تاکيد بر اينکه طبق پيش بيني هاي صورت گرفته سال 98 سال رونق بازار سرمايه خواهد بود، گفت: براساس ارزيابي هاي صورت گرفته مشخص شده که تاکنون نوسان موجود در بازار سرمايه در مقايسه با ديگر بازارهاي جايگزين کمتر بوده و باقي بازارها در شرايط فعلي بازار پرريسک تري هستند.
زارعي اظهار داشت: در صورت وجود نوسان در بازار سرمايه باز هم اين بازار ريسک کمتري را براي سرمايه گذاران به همراه خواهد داشت و به لحاظ ساختاري مشکلي را براي فعالان حاضر در اين بازار ايجاد نمي کند.
** تاثير راه اندازي بازار متشکل ارزي بر بازار سرمايه
اين کارشناس بازار سرمايه با اشاره به تاثير راه اندازي بازار متشکل ارزي بر بازار سرمايه اظهار داشت: اگر بازار ارز در مسير شفافيت، داده هاي اطلاعاتي بيشتر و نيز درصد بالاتري از گردش مالي قرار گيرد به طور طبيعي قيمت ها واقعي تر خواهد شد.
وي اظهار داشت: از زمان حاضر نمي توان اظهارنظر کرد که آيا راه اندازي بازار متشکل ارزي مي تواند به انتظارات پاسخ دهد يا خير؟ بايد منتظر ماند تا بعد از راه اندازي اين بازار و تاثير آن نظر داد.
اين کارشناس بازار سرمايه اظهار داشت: بازار سرمايه در درون خود به دنبال برنامه ريزي هاي لازم براي متغيرهاي کلان اقتصادي است که اين بازار را تهديد مي کند. اگر بازار متشکل ارزي بتواند چشم انداز باثباتي را براي فعالان بازار ارز فراهم کند به طور حتم به نفع بازار سرمايه خواهد بود و اثر مثبتي را بر روند معاملات اين بازار خواهد گذاشت.
** پيشنهاد به سرمايه گذاران مبتدي
زارعي به سهامداران براي سرمايه گذاري در بورس گفت : افراد غيرحرفه اي که به دنبال سرمايه گذاري در بازار سرمايه هستند به طور حتم بايد از تخصص متخصصين بازار استفاده کنند.
وي اظهار داشت: در شرايط کنوني ورود پول از طرف مردم عادي و غيرمتخصص به بازار سرمايه زياد شده است و سهم هايي از اين نقدينگي ها را جذب کرده اند که چندان مورد توجه نيست .
اين کارشناس بازار سرمايه افزود: سرمايه گذاران نبايد به صورت مستقيم به سمت سرمايه گذاري در اين بازارها بروند بلکه بايد از طريق صندوق هاي سرمايه گذاري موجود در اين بازار سرمايه گذاري کنند.
** رشد قابل توجه شاخص بورس از ابتداي سال جاري
«محمدرضا مايلي» کارشناس بازار سرمايه در گفت وگويي به آخرين وضعيت حاکم در بازار سرمايه اشاره و اظهار کرد: بازار سرمايه از ابتداي سال جاري افزايش قابل توجهي را تجربه کرد.
وي گفت: اين موضوع ناشي از رشد قيمت ارز، وجود تورم در کشور که سبب افزايش قيمت دارايي شرکت ها مي شود، بوده است.
اين کارشناس بازار سرمايه ادامه داد: در بازار سرمايه شرکت هايي حضور دارند که دارايي محور هستند بنابراين وجود تورم در اقتصاد کشور ناخودآگاه تاثيرگذار بر روند بازار سرمايه خواهد بود.
مايلي با بيان اينکه به طور طبيعي افزايش تنش و تحريم هاي آمريکا باعث ايجاد نوسان بر روند معاملات بورس مي شود، اظهار داشت: روند بازار سرمايه متاثر از ريسک هاي مختلفي است که اکنون ريسک سياسي، ريسک قالب بر روند اين بازار شده است.
** مسايل سياسي بازار را منفي کرد
مايلي به روند منفي شاخص در بازار هفته جاري تاکيد کرد و افزود: طي يک هفته گذشته انتظار مي رفت که روند بازار سرمايه به دليل وجود مسايل سياسي مانند شرايطي که آمريکا در منطقه حاکم کرد و استقرار ناو جنگي، منفي شود که شاهد چنين اتفاقي هم در بازار بوديم.
وي گفت: بازار در هفته اي که گذشت به دليل ريزش سنگيني که طي دو روز تجربه کرد روند متعادلي را در پيش گرفت تا از اين طريق سهامداران بتوانند تصميمات لازم براي سرمايه گذاري را اتخاذ کنند.
اين کارشناس بازار سرمايه پيش بيني خود از روند اين بازار را اين گونه عنوان کرد: در اين زمينه روند سرمايه گذاري، انتظارات سودآوري و ريسک هاي بازار که تاثير شگرفي را بر بازار مي گذارند بايد مورد برررسي قرار گيرند.
وي معتقد است که شرايط اين روزهاي بازار به دليل وجود ابهام در روند معاملات، سخت به نظر مي رسد.
مايلي در پايان با تاکيد بر اينکه بورس محل جذب سرمايه بيشتري نسبت به ديگر بازارها است، خاطرنشان کرد: ميزان نقدشوندگي بالا، نياز به سرمايه کم و وجود صنايع مختلف در اين بازار باعث شده تا سرمايه گذاران تمايل بيشتري براي سرمايه گذاري در اين بازار نسبت به ديگر بازارهاي موازي داشته باشند.
اقتصام ** 9206**9189
انتهاي پيام /*

نظر شما