شناسهٔ خبر: 32921569 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

میخچه و پینه را در منزل درمان کنید

خبرگزاری میزان- پینه نشانه‌ای واضح از کم آبی و کمبود لایه برداری است. اگر پینه را درمان نکنید، تبدیل به میخچه می‌شود. میخچه در مناطق حساس مثل کف پا و قسمت انتهایی انگشت بزرگ پا یا روی مفاصل دست ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، چند وقت پیش یکی از دوستانم که از میخچه کف پایش ابراز ناراحتی و درد می‌کرد، به مطب پزشک مراجعه و میخچه اش را جراحی کرده بود. حفره‌ای عمیق در کف پایش به چشم می‌خورد که هر روز آن را پانسمان می‌کرد. هنوز یک میخچه کوچک در دستش پیدا بود که می‌گفت: قرار است برای جراحی آن هم به پزشک مراجعه کند، اما من به او پیشنهاد کردم از روش‌های خانگی استفاده کند. پینه نشانه‌ای واضح از کم آبی و کمبود لایه برداری است. اگر پینه را درمان نکنید، تبدیل به میخچه می‌شود. میخچه در مناطق حساس مثل کف پا و قسمت انتهایی انگشت بزرگ پا یا روی مفاصل دست ایجاد می‌شود. در طب سنتی روش‌هایی برای درمان آن ذکر شده است از جمله:
پیاز و سرکه سفید
ترکیب سرکه و پیاز، پوست سخت را نرم‌تر می‌کند و پینه و میخچه را به تدریج از بین می‌برد.
روش استفاده
یک عدد پیاز متوسط را پوست کنید و درون نصف لیوان سرکه به مدت ۴ تا ۸ ساعت بگذارید. این مخلوط را روی پینه و میخچه قرار دهید، رویش را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید یک شب بماند. صبح روز بعد دست یا پای خود را بشویید. بعد از شست وشو با آب گرم از سنگ پا استفاده کنید.۷ تا ۱۰ روز از این درمان استفاده کنید تا مشکل شما کاملا رفع شود.
نکات بهداشتی
هرگز از موچین یا ناخن گیر برای برداشتن پوست سخت شده استفاده نکنید. اگر کفشتان به پا فشار می‌آورد حتما آن را تغییر د. هید. اغلب، کفش‌ها عامل ایجاد میخچه و پینه در پا هستند. در واقع پینه، پوست سخت و خشکی است که بر اثر فشار مداوم بر یک بخش دست یا پایتان، ایجاد می‌شود
انتهای پیام/
منبع: روزنامه خراسان
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما