شناسهٔ خبر: 32921374 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ظریف:

عادی سازی روابط اقتصادی ایران راه حفظ برجام است/ جمهوری اسلامی به دنبال درگیری در منطقه نیست

وزیرامورخارجه کشورمان عنوان کرد: اگر قرار است جامعه بین المللی برجام را حفظ کند باید در زمینه عادی سازی روابط اقتصادی ایران که هدف برجام بوده تعهد و اقدام کند و جز این راه روشی برای حفظ برجام وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ وزیرامورخارجه کشورمان گفت: جامعه بین المللی برای حفظ برجام باید نسبت به عادی سازی روابط اقتصادی ایران اقدام کند.

محمدجواد ظریف پس از دیدار با همتای ژاپنی خود در گفت وگویی اظهار کرد: در این دیدار درباره شرایط کنونی منطقه، اقدامات آمریکا، نحوه حفاظت از برجام اگر جامعه بین المللی تمایلی به حفظ آن داشته باشد، صحبت کردیم. 

وی یادآور شد: تارو کونو وزیرامورخارجه ژاپن در این دیدار گفت متعهد به برجام بوده و ژاپن علاقه مند است اقدامات دیپلمات خودرا برای کاهش تنش در منطقه ادامه دهد.

وزیرامورخارجه کشورمان تاکید کرد: در این دیدار روش های کاهش تنش در منطقه و توقف اقدامات جنگ طلبانه آمریکا را توضیح دادم و اینکه جمهوری اسلامی به دنبال درگیری در منطقه نیست اما همواره از منافع خودش با تمام قدرت دفاع کرده و اکنون نیز این کار را انجام خواهد داد.

ظریف عنوان کرد: همچنین تاکید شد اگر قرار است جامعه بین المللی برجام را حفظ کند باید در زمینه عادی سازی روابط اقتصادی ایران که هدف برجام بوده تعهد و اقدام کند و جز این راه روشی برای حفظ برجام وجود ندارد.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت همتای ژاپنی خود به این کشور سفر کرده است بامداد امروز پنجشنبه به وقت محلی وارد توکیو شد.

وزیرامورخارجه ایران قرار است صبح امروز پنجشنبه همچنین با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از سفر به ژاپن به کشورهای ترکمستان و هند سفر کرده و پس از مذاکره با همتایان ترکمستانی و هندی خود عازم ژاپن شده بود.

انتهای پیام

نظر شما