شناسهٔ خبر: 32921068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

از ابتدای امسال؛

خسارت ۴۸۴ میلیارد تومانی سیل در خراسان جنوبی

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال وقوع سیل حدود ۴۸۴ میلیارد تومان خسارت به مزارع استان وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

«مهدی بهدانی» در گفتگو با خبرنگار شبستان میزان خسارت وارده سال گذشته سیل به مزارع استان را ۱۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای این میزان خسارت برآورد شده، ۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات بلند مدت کم بهره ابلاغ شده و در حال معرفی خسارت دیدگان به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات هستیم.

 

وی میزان خسارت وارده از وقوع سیل در سال ۹۶ را هم ۷۱ میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد: با وجود میزان خسارت های وارده سیل در سال جاري و پیگیری های انجام شده رقم قابل توجه ای به استان اختصاص یابد.

 

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به وضعیت تسهيلات امسال بخش کشاورزی گفت: پیش بینی می شود امسال از محل بند الف تبصره ۱۸ بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یابد.

 

وی همچنین به ابلاغ برنامه مدون تولید و اشتغال وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۸، اشاره کرد و افزود: این برنامه دارای ۱۰رسته فعالیت شامل گیاهان دارویی، زعفران، گلخانه ها، شیلات و آبزیان محصولات دامی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و ... است.

 

به گفته وی سود تسهیلات ابلاغ شده بین ۷ تا ۱۵ درصد است.

 

وی در ادامه به پرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ تا ۱۲ درصد در سال ۱۳۹۷ برای اشتغال روستاییان و عشایر استان اشاره کرد و گفت: از این میزان ۵۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی، ۱۳۰ میلیارد تومان اشتغال روستایی،۳۶ میلیارد تومان از محل خسارت سرمازدگی، ۳۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش محصولات کشاورزی و مابقی نیز از دیگر منابع به کشاورزان پرداخت شده است.

 

 

 

نظر شما