شناسهٔ خبر: 32921001 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ظریف در ژاپن: تهران همچنان به برجام متعهد است

صاحب‌خبر -

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد علیرغم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام، تهران همچنان به این توافق بین المللی پایبند است.

خبرگزاری کیودو گزارش کرد 'محمد جواد ظریف' وزیر خارجه ایران روز پنجشنبه در دیدار 'تارو کونو' وزیر امور خارجه ژاپن در توکیو افزود: تنش‌های آمریکا بر سر مساله‌ای ایران غیر قابل قبول است.

تارو کونو وزیر خارجه ژاپن نیز در این دیدار از همتای ایرانی خود خواست که تهران همچنان در برجام بماند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت همتای ژاپنی خود به این کشور سفر کرده است بامداد امروز پنجشنبه به وقت محلی وارد توکیو شد.

وزیر امور خارجه ایران قرار است صبح امروز پنجشنبه همچنین با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از سفر به ژاپن به کشور‌های ترکمستان و هند سفر کرده و پس از مذاکره با همتایان ترکمستانی و هندی خود عازم ژاپن شده بود.

هند و ژاپن از شرکای اقتصادی و خریداران سنتی نفت ایران هستند.

سخنگوی دولت ژاپن پیش از این گفته بود توکیو مایل است از روابط سنتی خود با ایران برای ایفای نقشی در آرام کردن تنش‌ها با آمریکا استفاده کند.

وزیر امور خارجه ایران نیز در بدو ورود به توکیو گفته بود: پس از اقدامات تنش زای آمریکا و به دعوت وزیرخارجه ژاپن که علاقمند به گفتگو در این باره بود، به ژاپن آمدم.

نظر شما