شناسهٔ خبر: 32920755 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نایب رییس فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم‌بینایان خبر داد

دیدار تیم فوتبال ۵ نفره ایران با اسپانیا در تهران

90047

نایب رییس فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم‌بینایان گفت: چون سیاست پارالمپیک اعزام رشته‌های مدال‌آور به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوست، هدف‌گذاری ما نیز روی رشته‌های جودو، دوومیدانی، فوتبال پنج نفره و گلبال است که شانس زیادی برای اعزام به پارالمپیک دارند.

صاحب‌خبر -

علی اصغر هادی زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: چون امسال سال کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ است، اولویت را بر روی رشته‌هایی متمرکز کردیم که شانس زیادی برای اعزام به پارالمپیک دارند بنابراین جودو، دوومیدانی، فوتبال پنج نفره و گلبال جزو رشته‌هایی هستند که شانس زیادی برای رفتن به پارالمپیک و کسب مدال دارند. ما برنامه‌های خود را آغاز کردیم و متناسب با برنامه‌های پارالمپیک تیم‌ها را برای کسب سهمیه پارالمپیک اعزام خواهیم کرد.

وی گفت: در حال حاضر جودو برنامه‌های خود را برای کسب سهمیه پارالمپیک آغاز کرده و بعد از شرکت در مسابقات گرند اسلم باکو که برای کسب سهمیه پارالمپیک است، شهریورماه در مسابقات قهرمانی آسیا قرقیزستان حضور پیدا خواهد کرد. همچنین مسابقات قهرمانی کشور گلبال برای انتخاب تیم ملی تیرماه برگزار می‌شود و بعد از برپایی اردو، تیم ملی آذرماه برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا عازم ژاپن می‌شود.

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان تصریح کرد: برای آماده‌سازی تیم فوتبال پنج نفره طی مذاکراتی که با تیم فوتبال پنج نفره اسپانیا داشتیم، قرار بر این است که بعد از ماه مبارک رمضان این تیم برای برپایی یک اردوی تدارکاتی و انجام چند دیدار به ایران بیاید. البته اینکه چه زمانی این اردو برپا شود، هنوز مشخص نیست. ضمن اینکه تیم فوتبال پنج نفره مهرماه برای کسب سهمیه پارالمپیک راهی تایلند می‌شود.

هادی‌زاده در خصوص تیم دوومیدانی نیز اظهار کرد: تیم دوومیدانی زنان و مردان ۲۳ و ۲۴ خرداد در مسابقات قهرمانی کشوری که با حضور نماینده‌ای از IPC برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد، کسانی که بتوانند در قهرمانی کشور رکورد بزنند، عازم مسابقات قهرمانی جهان آبان ماه در امارات می‌شوند.

وی در پایان درباره‌ی وضعیت تیم شنا و برپا نشدن اردوهای تدارکاتی به خاطر نبود استخر تصریح کرد: در حال حاضر دو نفر از شناگران نابینا و کم‌بینا که جواز حضور مسابقات جهانی انگلستان را کسب کردند در اردوهای غیرمتمرکز تمرینات خود را پیگیری می‌کنند و شهریور برای کسب سهمیه راهی انگلستان می‌شوند. البته اینکه می‌گویند به خاطر نبود اعتبارات، اعزام تیم شنا به برلین آلمان لغو شده است، باید بگویم ما باید از بین دو تورنمنت آلمان و انگلستان برای کسب سهمیه یکی از مسابقات را انتخاب می‌کردیم که ترجیح دادیم دو نفر از شناگران خود را به انگلستان بفرستیم بنابراین برنامه‌ها تنظیم شده و مشکلی از نظر استخر حتی برای برپایی اردوی تدارکاتی شناگران در تهران نیست.

انتهای پیام

نظر شما