شناسهٔ خبر: 32920610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دانشجو نیرو محرکه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به نقش تشکل‌های دانشجویی در رفع برخی مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: قشر دانشجو نیروی محرکه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسحاق رسولی در نشست اعضای تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: قشر دانشجو نیروی محرکه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

وی افزود: تشکل‌های دانشجویی به هر اندازه خوب حمایت شوند، مشکلات موجود در دانشگاه‌ها بیشتر مرتفع و حل می شود و دانشگاه زمینه‌ی مناسبی فراهم می‌کند تا فعالیت تشکل‌ها در دانشگاه توسعه و تاثیرگذاری آن عمیق و مستحکم‌تر باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نقش تشکل‌ها را در نیرو‌پروری با‌اهمیت دانست و گفت: برترین نخبگان اجرایی، خوش‌فکر و فعال در سطح جامعه بیشتر از تشکل‌های دانشجویی بوده‌اند.

وی نقش دیگر تشکل‌ها را نقش مدیریتی، نظارتی و اجرایی در دانشگاه دانست و اظهار کرد: فکرها و ایده‌های شما در بهتر اداره‌کردن دانشگاه موثر است و انتظار داریم تشکل‌ها نه‌تنها در اداره‌ی دانشگاه بلکه در بهتر اداره‌کردن جامعه هم نقش ایفا کنند.

رسولی جایگاه بالای تشکل‌ها در دانشگاه را یادآور شد و بیان کرد: دانشگاه به فعال‌بودن تشکل‌ها احساس نیاز می‌کند تا بعضی خلأها را با کمک هم، پوشش و بعضی مشکلات را از این طریق حل کند.

وی تصریح کرد: شاید در بدنه‌ جامعه بعضی بیماری‌ها و در سیستم اجرایی، کندی کار وجود دارد که با کمک شما باید فکرها تغییر کند.

رسولی تشکل‌ها را سرمایه‌های معنوی دانشگاه عنوان کرد و افزود: با صداقت، انگیزه و هنر مدیریت خود می‌توانید با وجود محدودیت و کمبود امکانات و منابع در دانشگاه بهترین تاثیرگذاری را داشته باشید.

وی به چهار نقش دانشگاه در زمینه‌های علمی و آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، پژوهشی و فناوری اشاره کرد و افزود: نظام آموزش عالی این نقش‌ها را به خوبی ایفا نمی‌کند و ما با تمام ظرفیت‌های دانشگاه تلاش می‌کنیم یک توازنی بین این مسائل ایجاد و دانشگاهی پیشگام و پیشرو باشیم.

وی ایجاد فضا و پشتیبانی تشکل‌ها را وظیفه‌ی دانشگاه دانست و آنها را برای تلاش و تاثیرگذاری بیشتر در بهبود شرایط دانشگاه فراخواند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم‌(ص) خطاب به دانشجویان اظهار کرد: سبک پوشش، خورد و خوراک، رفتار و گفتارتان نباید همانند دشمنان انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام سیف اله مدبر متذکر شد: شما پرچم‌داران نظام در جمع دانشجویان هستید و باید برای حل مشکلات در دانشگاه و جامعه در صحنه حضور داشته باشید و راه‌کار نشان دهید و بعضی اوقات کارهایی را می‌بینیم که تشکل‌ها  زیباتر از خود دانشگاه انجام می‌دهند.

انتهای پیام/3463/111

برچسب‌ها:

نظر شما