شناسهٔ خبر: 32920540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحلیل سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از آشفتگی قیمت‌ها در بازار مسکن‌ / باید ۵ میلیون مسکن ‌ساخته شود

R41374/P4001/S6,49/CT1

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام داریم گفت: برنامه‌ای برای بهبود وضعیت عرضه مسکن در کشور باید تدوین شود تا بتوانیم با مدیریت مناسب در راستای تکمیل هر چه سریع‌تر مساکن مهر گام برداشته شود.

صاحب‌خبر -

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت:  متاسفانه عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن سبب آشفتگی قیمت‌ها شده و در این زمینه مجلس و دولت باید به دنبال برنامه‌های عملیاتی در حوزه مسکن باشند تا مشکلات موجود در این زمینه برطرف شده و به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به اینکه انجام اقدامات لازم برای کنترل قیمت مسکن در آستانه آغاز فصل جابه‌جایی‌ها اولویت اساسی است بیان کرد: برنامه‌ای برای بهبود وضعیت عرضه مسکن در کشور باید تدوین شود تا بتوانیم با مدیریت مناسب در راستای تکمیل هر چه سریع‌تر مساکن مهر گام برداشته و در این زمینه به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور سالانه نیاز به ساخت 3.5 میلیون مسکن داریم و اکنون حدود 5 میلیون مسکن در کشور باید ساخته شود که اگر ما بتوانیم سالانه حدود یک میلیون مسکن بسازیم، می‌توانیم به تعادل در عرضه و تقاضا برسیم. همه این عوامل سبب آشفتگی بازار مسکن شده است.

بدری اظهار کرد: با توجه به اینکه در پنج سال گذشته دولت برنامه‌های عملیاتی در زمینه مسکن نداشته دو کفه ترازو عرضه و تقاضا در حوزه مسکن برهم ریخته و باید در طول دو سال آینده دولت اقدامات عملی برای سامان دهی حوزه مسکن انجام دهد و کمیسیون عمران نیز قطعاً در این زمینه دولت را همراهی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم مسئولان و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه مشارکت و همکاری همه‌جانبه‌ای برای تکمیل مساکن مهر ناتمام داشته باشند تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای بستن پرونده مسکن مهر دست یافته و معارض مساکن را نیز در اسرع وقت برطرف کنیم که این موضوع برای ما یک اولویت اساسی و مهم است.

انتهای پیام/ش

نظر شما