شناسهٔ خبر: 32920473 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تماس تلفنی نتانیاهو و پمپئو درباره ایران

صاحب‌خبر -

رسانه‌های صهیونیستی از تماس تلفنی نتانیاهو با پامپئو درباره ایران خبر داده و مدعی شده‌اند که تل‌آویو قصد دارد اطمینان یابد که مورد حمله ایران قرار نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اوایل هفته برای رایزنی درباره تنش‌های اخیر در منطقه از جمله در ارتباط با ایران، تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت‌وگو کرده است.

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، همزمان «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم با «معیر بن شبات» همتای صهیونیست خود در تماس بوده تا سیاست طرفین در قبال ایران هماهنگ پیش رود.

بنا بر این گزارش، نتانیاهو اخیرا در جلسه‌ای با سران امنیتی رژیم صهیونیستی از آن‌ها خواسته تمام تلاش خود را انجام دهند تا تل‌آویو از مناقشه میان آمریکا و ایران دور بماند. بر اساس گزارش کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو از حاضران در این جلسه خواسته به دقت تحولات مربوط به تنش‌های میان آمریکا و ایران را رصد کنند و هرآنچه در توان دارند انجام دهند «تا به هر قیمتی شده، اسرائیل از این تحولات دور بماند.»

این گزارش همچنین مدعی است که ارزیابی تل‌آویو این است که بعید است ایران یا متحدان ایران علیه این رژیم اقدام نظامی انجام دهند.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی این گزارش را رد نکرده، اما گفته قصد اظهار نظر در مورد آن را هم ندارد. مقام‌های آمریکایی نیز گفته‌اند نتانیاهو و پامپئو در تماس مداوم هستند.

در روزهای گذشته رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی، از جمله به انتشار شایعه احتمال اعزام ده‌ها هزار نیروی آمریکایی به منطقه، تلاش کرده‌اند فزایی تنش‌آلود در قبال ایران ایجاد کنند. با این وجود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به انتقادهای گسترده از گرایش‌های جنگ‌طلبانه برخی مقام‌های ارشد دولت او، گزارش مربوط به اعزام نظامیان آمریکایی به منطقه را رد کرده و بار دیگر مدعی شده که اطمینان دارد که ایران با آمریکا مذاکره می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما