شناسهٔ خبر: 32920420 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اتريش: تحريم هاي ضد ايراني آمريکا، اروپا را تنبيه مي کند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- رييس جمهوري اتريش با اشاره به اينکه «اتحاديه اروپا هنوز نتوانسته مکانيزم کارآمدي را براي تجارت با ايران به اجرا گذارد»، تصريح کرد که «تحريم هاي آمريکا عليه ايران، حتي اروپايي ها را مورد تنبيه قرار خواهد داد و اين از نظر اروپا حرکتي تحريک آميز است».

«الکساندر فان در بلن» رييس جمهوري اتريش در کنفرانس خبري خود با «ولاديمير پوتين» رييس جمهوري روسيه در مسکو گفت که در ديدار خصوصي دوجانبه به طور مفصل در مورد سفر «مايک پمپئو» وزير امورخارجه آمريکا به روسيه و تحولات مرتبط با ايران و اروپا گفت وگو شد و «اتريش از خروج آمريکا از توافق هسته اي با ايران به شدت ابراز تاسف کرد.»
وي با بيان اينکه آژانس بين المللي انرژي اتمي حداقل 13 بار، پايبندي ايران به توافق هسته اي را تاييد کرده ادامه داد: تحولات پس از اين تصميم که همان بازگرداندن تحريم ها عليه ايران بود به طور غيرمستقيم، اروپا، اتريش و شرکت هاي اتريشي را نيز تحت تاثير قرار مي دهد و اين اتفاق باعث تاسف بسيار است.
فان در بلن ضمن انتقاد از تصميم آمريکا در مورد خروج از توافق بين المللي «بدون دلايل کافي» هشدار داد که اين اقدام، اعتماد به توافق نامه هاي بين المللي را زير سوال مي برد.
وي در اين باره توضيح داد: تحريم هاي آمريکا عليه ايران، حتي اروپايي ها را مورد تنبيه قرار خواهد داد و اين از نظر اروپا حرکتي تحريک آميز است. اتحاديه اروپا هنوز نتوانسته است مکانيزم کارآمدي را براي تجارت با ايران و حمايت از شرکت هاي اروپايي در برابر خطر تحريم هاي آمريکا اجرايي کند و ما حدود يکسال است که بر سر اين موضوع کار مي کنيم.
رييس جمهوري اتريش تاکيد کرد: «ديدار با رييس جمهور روحاني در وين را به خاطر مي آورم و اين مهم در گفت وگوي ميان ما مطرح شد. سخت است که در اين شرايط، بتوان ايران را جذب کرد.»
فان در بلن در ادامه با بيان اينکه «موضوع تنها مربوط به پايبندي به توافق نيست» گفت: موضوع اين است که من احساس مي کنم هر فشار اضافي بر ايران، مي تواند شرايط سياسي را وخيم تر کند و اقدام آمريکايي ها براي دميدن در آتش جنگ با خطر همراه است.
وي بر اين نکته تاکيد کرد که اتريش و اتحاديه اروپا موافق حفظ و ادامه کامل توافق هسته اي هستند.
شبک**1983**9241
انتهاي پيام /*

نظر شما