شناسهٔ خبر: 32919004 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کمپ ترک اعتیاد معتادان متجاهر در استان اردبیل راه اندازی می شود

به گزارش ایرنا ، بهنام بهشتی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال افزود ا ین کمپ در راستای اجرای ماده 16 قوانین ستاد مبارزه با مواد

صاحب‌خبر -
به گزارش ایرنا ، بهنام بهشتی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال افزود ا ین کمپ در راستای اجرای ماده 16 قوانین ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و تلاش برای بهبود و ترک اعتیاد معتادان متجاهر استان با تخصیص 40 میلیارد ریال اعتبار اولیه راه اندازی می شود.
وی گفت: با راه اندازی این مرکز اقامتی ، ترک اعتیاد و بهبودی معتادان متجاهر مشکل پذیرش این معتادان در شهرستان های مختلف استان در کمپ های ماده 15 مشمول معتادان غیر متجاهر برای همیشه حل و این افراد برای درمان و بهبود اعتیاد به این مرکز هدایت خواهند شد.
او با بیان اینکه شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از هرگونه اننقاد درباره وضعیت مواد مخدر دراین استان با آغوش باز استقبال می کند، اظهار داشت: در سال های اخیر برای کاهش آمار معتادان تلاش های موثری در پیشگیری ، مقابله و درمان صورت گرفته هر چند منکر برخی از ضعف ها و نارسایی های سیستمی نیستیم.
وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی برای ترویج مواد مخدر در جامعه دست به استفاده از ترفند و شیوه های جدید می زند، گفت: تغییر روش های ساخت مواد مخدر از جمله ارائه مواد مخدر صنعتی جدید از جمله حلوای مواد مخدر از جمله این شیوه های نو برای تغییر نگرش جامعه و جلب توجه افراد به مصرف مواد مخدر جدید است.
بهشتی همچنین با قدردانی از افزایش شدت برخورد از سوی دستگاه های انتظامی ، قضایی و امنیتی استان در مبارزه بی امان با سوداگران مرگ و توزیع کنندگان مواد مخدر در جامعه گفت: هر یک از دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ها باید برای انجام این امر مهم برنامه ریزی و در مسیر نقشه راه ترسیم شده در مرکز استان حرکت کنند.
او با اشاره به اینکه چند وجهی بودن اعتیاد و مواد مخدر کار پیشگیری ، درمان و مبارزه را مشکل کرده، افزود: هر گونه پیشنهاد در هر سه زمینه از سوی شوراهای مبارزه با مواد مخدر شهرستان ها پس از طرح و بررسی در جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر مرکز استان قابلیت طرح در مرکز کشور را دارد.
بهشتی بیان کرد: اعتبارات در زمینه پیشگیری از مواد مخدر از جمله برگزاری دوره های آموزشی و اجرای همایش های مختلف تنها در صورت ارائه طرح از سوی شهرستان ها به مجریان این گونه طرح ها قابل پرداخت است.
استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.
7119/6018
انتهای پیام

نظر شما