شناسهٔ خبر: 32918800 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پورمحمدي: وضعيت و رفاه ما همين امروز از اروپا بهتر است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- دبيرعالي جامعه روحانيت مبارز گفت: براساس آمار و ارقام امروز وضعيت رفاهي ايران بهتر از اروپاست.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي عصر چهارشنبه در نشست شوراي مرکزي حزب بيداري اسلامي در محل بنياد فرهنگي هفتم تير تهران افزود: امروز در کشور ارزانترين خدمات را از دولت دريافت مي کنيم در نتيجه آب، بنزين، گاز، جاده و برق يعني پول نقد.
وي ادامه داد: ميانگين فروش آب در دنيا 3 دلار معادل 42 هزار تومان است در حالي که ما هر متر مکعب آب را 300 تومان به دست مصرف کننده مي دهيم.
پور محمدي با اشاره به توليدات پروتئيني و کشاورزي در کشور افزود: 80 ميليون جمعيت ايران است ميانگين هر شهروند 4 کيلوگرم محصولات کشاورزي و پروتئيني توليد مي کند که نرخ قابل تقدير و بسيار بالايي است. ما مي دانيم خيلي از خدمات از جمله فرودگاهي، بين راهي، امکانات گردشگري و بين المللي ما ضعيف است اما واقعيت ها و پيشرفت هاي چشمگيري داشتيم که بايد تبيين شود.
**وضعيت رفاهي ايران بهتر از اروپااست
وزير پيشين دادگستري خاطرنشان کرد: برخي فکر مي کنند ما کشوري عقب مانده اي هستيم که بعد از تحريم ها ذليل و ضعيف شده ايم، بايد به آنها گفت وضعيت و رفاه ما همين امروز از اروپا بهتر است. اين را آمارهاي موجود مي گويد. چند شاخص پايه اي و علمي به شما بگويم، مصرف برق، آب، شبکه حمل و نقل، خدمات بهداشتي، آموزشي و تغذيه با قيمت نازل و به صورت فراوان و در دسترس در اختيار مردم قرار مي گيرد.
پورمحمدي بيان کرد: بيانيه گام دوم مقام معظم رهبري سه محور دارد. که در بخش اول به مسايل مهم کشور و سياست داخلي و خارجي مي پردازد، دومين قسمت اين بيانيه به مشکلات و ضعف ها مي پردازد، و در نهايت به اين موضوع مي پردازد که در آينده چه بايد بشود.
وي با ذکر اين نکته که وقتي پاي مذاکره با ديگر کشورها مي رويم، اگر از توانايي هاي کشورمان مطلع نباشد نمي تواند با اقتدار مذاکره کند تاکيد کرد: خيلي از مديران و مسئولان ما از آمار و ارقام توليدات و زير ساخت هاي کشور خبر ندارند، در دولت خيلي از وزرا اقتصادي و تخصصي مي گفتند از پور محمدي آمار بگيريد زيرا در دولت هاي مختلف حضور داشتم و منبري هم هستم به آمار و کارنامه چهل سال گذشته مسلط هستم.
**غرور ملي، نسل جوان و زيرساخت ها
وزير پيشين کشور ادامه داد: سيکل ترکيبي ما نيروگاه هاي 500 تا 1000 مگابايتي ترکيبي مي سازد و بايد از نزديک رفت و مشاهده کرد ما در اين کشور چه زير ساخت هايي داريم. بايد برويد و با چشم خود عظمت نيروگاه هاي مختلف توليد برق کشور را مشاهده کنيد. کارهايي که بعد از انقلاب انجام شده را بايد به خوبي تبيين و منتقل کنيم. جوانان، پژوهشگران و دانشجويان ما در تورهاي علمي مي توانند از توسعه زيرساخت ها در سراسر کشور بازديد کنند. در آن صورت است که به غرور، عرق ملي و ايران دوستي به معني واقعي پي مي برند.
پورمحمدي اضافه کرد: اهل رسانه، تشکل ها و نخبگان توسعه کشور را ببينند و حس واقعي خود را بيان و براي بهتر شدن راه کار بدهند. مقام معظم رهبري مسئولان و مردم همه در مقابل کشور مسئول هستند و بايد مواظب شايعات باشند. يک شايعه در کشور مي شود جلوي مغازه ها و فروشگاه ها صف مي بندند. شايعه کردند بنزين گران مي شود فوري پمپ بنزين ها شلوغ شد ، بنابراين مردم و مسئولان همه بايد مواظب باشند.
وزير پيشين دادگستري بيان کرد: اگر مي خواهيد در انتخابات پيروزي سياسي به دست بياوريد نبايد مبنا را بر تخريب رقيب بگذاريد، هنر ما اين است که کساني که سرکار هستند را مورد انتقاد و هجمه قرار دهيم. موعد انتخابات که مي شود مي گوئيم اين دولت خراب کرده ما اگر باشيم بهتر عمل مي کنيم، در حالي که اگر کار مثبتي طي اين چهل سال انجام شده به دست همين کارگزاران انجام شده و اگر نقص و ايرادي هست همه ما در آن سهيم هستيم.
**تخريب ممنوع
پور محمدي گفت: ما بايد واقع بينانه در فضاي سياسي و انتخاباتي حضور پيدا کنيم. و واقعيت ها را بيان کنيم. اگر بنا را بر عرفي بگذاريم که تا کنون در مسير تخريب رقيب بوده است، مردم اعتمادشان را نسبت به کارگزاران از دست مي دهند اين کار موجب تضيف سرمايه اجتماعي مي شود.
وي اضافه کرد: در جامعه روحانيت مبارز ما به اين جمع بندي رسيديم که بايد سرمايه هاي اجتماعي مانند دين، اخلاق، انقلاب و تمدن ايراني را حفظ به روز و احيا کنيم. بر اين محورها بايد متمرکز شويم و برجسته کنيم. دين اخلاق و تمدن ايراني پايه ها و ستون هاي دوام و قوام اجتماعي ماست. جامعه روحانيت مبنا را بر احياء دين اخلاق و تمدن ايراني پايه هاي دوام و قوام اجتماعي گذاشته است.
دبير عالي جامعه روحانيت مبارز گفت: بايد نقاط ضعف خود را به خوبي شناسايي و نقاط قوت را به درستي درک کنيم و اجازه ندهيم قوت و توانمان در اثر غفلت تبديل به ضعف شود. امام صادق (ع) فرمودند: وقتي در مشت دُر باشد همه عالم بگويد سنگي بي ارزش است مهم اين است که خودمان مي دانيم در مشت دُر داريم.
وي بيان کرد: دُرّ، توانمندي و نقطه قوتمان را بايد حفظ کنيم و بر قيمت آن بيافزاييم. اگر زنگار، غبار و لعاب گرفته آن را پاک کنيم و بزدائيم، اين ثروت، سرمايه و توان ملي که اصل آن اخلاق، دين و غرور و تمدن ملي و منابع و سرمايه هاي اجتماعي است و تفکر انقلابي که با رويکرد توجه به اين مقولات است را محافظت، احيا و به آن تمسک جوييم.
**در جامعه روحانيت افراد مستعد آماده و با انگيزه وجود دارد
پورمحمدي ادامه داد: ما به عنوان جامعه روحانيت مبارز اگر توانستيم به روند انتخابات و مشارکت سياسي کشور کمک کنيم حتما وارد مي شويم. ولي اصل را بر اين پايه گذاشتيم که انتخابات جلوه و نماي بروز و ظهور توان ملي است، بر اين اساس معتقديم ابتدا بايد توان ملي را بالا ببريم و از داشته هايمان دفاع کنيم. اصل بر خدمت به روند توسعه و کمک به همه ابعاد اقتصادي، سياسي، فرهنگي،بين المللي و اجتماعي است، شرکت ما در انتخابات و مشارکت سياسي ما بر اين محور هاست. اگر کسي مي خواهد براي نيات شخصي و جناحي وارد شود هم به خود و هم به کشور آسيب مي زند. به اندازه کافي در جامعه روحانيت افراد مستعد آماده و با انگيزه وجود دارد و از اين بابت نگران نيستيم. نگراني ما از اين جهت است که محورها و اصولي که ذکر کردم عملي نشود.
وي گفت: آنچه مهم است شناخت شرايط جامعه، محيط داخلي و جهاني و شناخت وظيفه و رسالت ما است. بايد با نگاهي عميق و غير سطحي به فهم مسائل پيچيده جهاني بپردازيم.
دبير عالي جامعه روحانيت مبارز خاطرنشان کرد: شب گذشته مقام معظم رهبري فرمودند`رئيس جمهوري آمريکا مي گويد از وقتي که من آمده ام، هر جمعه در ايران راهپيمايي عليه نظام برگزار مي شود بايد به اين فرد گفت، اولاً روز جمعه نيست بلکه شنبه است و ثانياً تهران نيست بلکه پاريس است` اين يک طعنه سياسي و داراي پيام خوبي است.
دبير کل جامعه روحانيت مبارز کشور اظهار داشت: وقتي از فرانسوي ها درباره رعايت حقوق بشر پرسيدند ناراحت شدند چون خود را مبدع آن مي دانستند. اين کشور به مدت 6 ماه است درگير تظاهرات گسترده مردمي هستند که سهم اقليت ها و رنگين پوست ها در آن کمتر هستند.
**حرف هاي هميشگي از برخي گراني ها
پورمحمدي ادامه داد: وقتي جامعه اي پيگير آرمان هاي انساني باشد، اين اهداف ماندگار مي شود و در تاريخ تنها اين لحظات به يادگار مي ماند. در تاريخ به اهدافي چون آزادي، دفع دشمن ، ارزشهاي اخلاقي به نفع فقرا مباهات مي شود.
اين فعال اصولگرا افزود: آنچه که در ايران اتفاق مي افتد به لحاظ حجم از تاريخ غربي ها بيشتر است و به لحاظ شمول، حيطه نفوذ و شبکه هاي تحت تاثير ، جمهوري اسلامي يک جهش انساني، تمدني، معنوي و اخلاقي در گستره جهاني رقم زده است.
پور محمدي اضافه کرد: جمهوري اسلامي اين عرصه را درنورديده و تمدن و مدعيان بزرگ را به چالش کشيده است. به رغم تبليغات سوء ، جدال رژيم صهيونيستي و فلسطين، ظلم و عدالت، طاغوت و رحمان براي انبياي الهي هم اتفاق افتاده است.
وي عنوان داشت: حرفهايي چون گران شدن پياز و سيب زميني و... هميشگي است؛ اين حرفها در همه حوادث وجود دارد. ما را متهم به خيلي کارها مي کنند ما از اميرالمومنين و امام حسين (ع) بالاتر که نيستيم که مورد تخريب و جنگ رواني قرار گرفتند.
دبيرعالي جامعه روحانيت مبارز کشور يادآور شد: به انسان برجسته ممتاز الهي چون امام حسين (ع) مي گفتند از دين خارج شده است اما ايشان با قيام عليه حکومت، يک روز جنگيد و تاريخ را دگرگون کرد.
پورمحمدي اظهار داشت: براي جمهوري اسلامي هم اين چنين است و ما به اين سختي ها بايد نگاه فراتاريخي داشته باشيم و عمق اين جدال را بدانيم. اين عرصه تلاش بزرگ الهي است تا اين جريان را بشود مقابل هجمه کفر و فسق حفظ کند.
وي تاکيد کرد: ما را به بي عرضگي ، فساد ، رانت خواري ، عقب ماندگي ، بي توجهي به مشکلات مردم و مسائل جهاني و ضعف مديريت متهم مي کنند بخشي از آن واقعي است که بايد اين خلا را پر کنيم و بخش ديگر از آن دروغ است.
وزير سابق دادگستري تاکيد کرد: يکي از رسالت هاي گروه ها و تشکل ها اين است که تصوير واقعي و منطقي ارائه دهيم.
شبک**3202*1744**1983
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما