شناسهٔ خبر: 32918717 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تمامی پروازها میان آمریکا و ونزوئلا متوقف شد

آمریکا تمامی پروازها از این کشور به ونزوئلا را متوقف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت حمل و نقل آمریکا دستور تعلیق تمامی پروازها میان آمریکا و ونزوئلا را صادر کرد.

تنش‌ها میان کاراکاس و نزوئلا طی هفته‌های گذشته به شدت افزایش یافته و آمریکا طی چند مرحله تحریم‌های شدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرده است.

بهمن‌ماه سال گذشته، گوایدو که ریاست مجمع ملی این کشور را برعهده داشت، با حمایت‌های آمریکا ضمن به‌راه انداختن آشوب‌ و اعتراض علیه دولت مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند و ترامپ نیز وی را بعنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و در مقابل، مادورو را رئیس جمهور غیرقانونی خواند.

همزمان با حمایت برخی کشورها از جمله آمریکا، کانادا، آلمان، برزیل و اروگوئه از تلاش رئیس مجمع ملی ونزوئلا برای کودتا در این کشور، ترکیه، ایران، روسیه و مکزیک این اقدام را محکوم و از مادورو اعلام حمایت کردند.

از سال ۲۰۱۷ و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس‌جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال ۲۰۱۷ شد.

تلاش واشنگتن برای کنار زدن دولت قانونی کاراکاس در حالی صورت می‌گیرد که مردم ونزوئلا در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر مادورو را به ریاست‌جمهوری این کشور انتخاب کردند.

انتهای پیام/

نظر شما