شناسهٔ خبر: 32918676 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

ماس: همه تلاشمان را برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها با ایران به کار می‌بندیم

وزیر خارجه آلمان گفت که برلین تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا از تشدید تنش‌ها با ایران جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت که این کشور تمام تلاش خود را در راستای جلوگیری از تشدید تنش‌ها با ایران به کار خواهد بست.

ماس که در یک جلسه پارلمان درباره ایران صحبت می‌کرد به شدت از اقدامات اخیر دولت آمریکا در افزایش تنش با ایران انتقاد کرده و هشدار داد که این سیاست ممکن است باعث آغاز درگیری نظامی در منطقه شود.

وی گفت: کارزار فشار حداکثری باعث افزایش خطر برخورد تصادفی خواهد شد و تحولات اخیر در منطقه، خرابکاری در خطوط لوله و نفتکش‌ها نشان می‌دهد که این خطر واقعی و آشکار است.

ماس افزود که وزیران خارجه نگرانی‌های خود درباره افزایش تنش با ایران را در جریان دیدار دوشنبه گذشته با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در بروکسل ابراز داشته‌اند.

وی گفت: ما باید هر اقدام ممکن برای جلوگیری از درگیری نظامی را انجام دهیم.

این دیپلمات ارشد آلمانی تاکید کرد که تعهد اتحادیه اروپا به توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران همچنان پابرجا بوده و تاکید کرد که این توافق بهترین راه برای یک راه حل مسالمت‌آمیز است.

وزیر خارجه آلمان همچنین خواستار پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای که از آن با عنوان برنامه جامع اقدام مشترک یاد می‌شود، شد.

وی تاکید کرد: ایران باید به اجرای تعهدات خود تحت این توافق ادامه دهد. آن‌ها نباید انتظار هرگونه تخفیف یا مصالحه‌ای از سوی ما، از سوی اتحادیه اروپا باشند. این اتفاق نخواهد افتاد.

از سوی دیگر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) وضعیت کنونی در رابطه با تنش‌ها بین آمریکا و ایران را «نگران‌کننده» خواند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» روسیه، علیرغم اظهارات «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره اینکه این کشور به دنبال «جنگ با ایران نیست»، پسکوف امروز گفت: «وضعیت جاری در ارتباط با (تنش‌های آمریکا) با ایران نگران‌کننده است».

این در حالی است که «مایک پامپئو» که دیروز در سوچی روسیه با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور دیدار کرد، در نشست خبری مشترک با همتای روس خود گفت: «اساساً دنبال جنگ با ایران نیستیم»

اظهارات پامپئو در حالی مطرح شده که مقام‌های ارشد ایران جنجال‌های رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی درباره تشدید حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس را «جنگ روانی» خوانده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما