شناسهٔ خبر: 32918546 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

نظامیان آمریکایی مستقر در عراق به حال آماده‌باش درآمدند

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: ارتش آمریکا اعلام کرد: نیروهای نظامی این کشور در قالب ائتلاف بین‌المللی مقابله با داعش در عراق ، با توجه به تهدیدات احتمالی از سوی گروه‌هایی در منطقه به حالت آماده باش درآمدند.
فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اطلاعاتی امنیتی دال بر وجود تهدیداتی جدی علیه نیروهای آمریکایی در نزد سازمان‌های اطلاعاتی این کشور موجود است.
«بیل اوربان»، سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا در خاورمیانه و آسیای مرکزی (سنتکام) افزود: نیروهای آمریکایی در بالاترین سطح هشدار و در حالت آماده باش هستند و ما تهدیدات جدی که در آستانه وقوع علیه نیروهای آمریکایی هستند را تحت نظر داریم. همزمان،وزارت خارجه آمریکا نیز از کارمندان غیرضروری خود خواست تا از عراق خارج شوند. به گفته منابع خبری، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای دستور خروج تمامی کارمندان غیر ضروری آمریکا از عراق از سفارت آمریکا در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل را صادر کرد. وزارت خارجه آمریکا به این دسته از کارکنان دستور داد در اسرع وقت عراق را ترک کنند و از تأسیسات ایالات متحده در سرتاسر عراق نیز دور بمانند.
سفارت آمریکا در عراق همچنین به تمامی شهروندان آمریکایی توصیه کرد که با توجه به بالا گرفتن تنش‌ها هوشیارانه عمل کنند. این بیانیه می‌افزاید: خدمات روادید عادی در هر دو مرکز فعلا تعلیق شده و حکومت ایالات متحده توانایی محدودی برای خدمات‌دهی به شهروندان آمریکایی در عراق دارد.در همین حال، برخی از کارکنان خارجی سفارت آمریکا در بغداد از شرایط حاکم بر این سفارتخانه پس از درخواست واشنگتن از کارکنان غیرضروری اش برای ترک عراق خبر داد.
به گفته آنها، نوعی سردرگمی در میان کارکنان و دیپلمات ها وجود دارد ، از سویی از رسانه‌ها شنیده میشود که چه روی داده است و از طرفی هم هیچ ابلاغیه‌ای در این باره نیامده است اما نوعی بی ثباتی وجود دارد. آنها افزودند: اوضاع داخل ساختمان سفارت مثل همیشه نیست و کارکنان کسی را مورد پذیرش قرار نمی دهند و همزمان اقدامات امنیتی بسیار شدید شده است .ارتش آلمان نیز اعلام کرد که برنامه آموزش نیروهای عراقی را متوقف کرده است. برلین دلیل این اقدام را متشنج شدن اوضاع عراق و منطقه اعلام کرد .

نظر شما