شناسهٔ خبر: 32918513 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

1500ميليارد تومان به احياي حوزه هاي آبخيزداري اختصاص يافت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - شيراز-ايرنا- معاون حفاظت و امور اراضي سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري گفت: براي سال 98 بيش از يک هزار و 500 ميليارد تومان تسهيلات به احياي 628 حوزه آبخيزداري کشور اختصاص يافته است.

به گزارش ايرنا بهمن افراسيابي، چهارشنبه در آيين معارفه سرپرست اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان فارس در شيراز افزود: اين تسهيلات بنا به دستور رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملي برداشت شده و براي احياي آبخيزداري در نقاط مختلف کشورهزينه خواهد شد.
وي، در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اگر ميزان بارندگي در کشور در سال 97 و از ابتداي سال 98 تا کنون روند افزايشي نداشت شاهد بحران زيست محيطي در عرصه هاي منابع طبيعي ايران بوديم و مي توان گفت که سال قبل و امسال، سال احياي منابع طبيعي است.
افراسيابي، در مورد فعاليت هايي که منجر به بهبود وضعيت منابع طبيعي در کشور مي شود نيز بيان داشت: کشت 35 هزار هکتار جنگل و پنج هزار هکتار بذرکاري از جمله اقداماتي است که در سال 97 با هدف بهبود وضعيت منابع طبيعي کشورمان انجام شده است.
اين مقام مسئول ادامه داد: همچنين در نظر داريم که محافظت از عرصه هاي منابع طبيعي را به مردم واگذار کنيم و بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، قرار است حفاظت بيش از 76 ميليون هکتار از اراضي ملي توسط مردم و انجمن هاي مردم نهاد انجام شود.
همچنين به گفته افراسيابي، تا کنون 50 ميليون هکتار از اراضي ملي در طرح کاداستر (حدنگاري) ثبت شده و اين طرح براي 35 ميليون هکتار ديگر از اين اراضي در حال انجام است.
طرح کاداستر طرحي است که در آن مالکيت دولت بر اراضي ملي ثبت شده و سند براي آن اراضي در نظر گرفته مي شود تا امکان دخل و تصرف سودجويان و بهره برداران غير مجاز از بين برود.
در ادامه اين آيين، شهرام منتصري که در سمت معاون برنامه ريزي و اقتصادي اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس فعاليت داشت به عنوان سرپرست اين اداره کل معرفي و از خدمات مهرزاد بوستاني مدير کل پيشين اين نهاد تقدير شد.
ع.پ / 6118 /2027
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما