شناسهٔ خبر: 32918129 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جابجایی کانتینر از طریق راه آهن بین بنادر خرمشهر و امام

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: امکان جابجایی کانتینر از طریق شبکه ریلی راه آهن بین بندر خرمشهر و بندر امام خمینی فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر روز چهارشنبه در نشست مشترک مدیران و فعالان حمل و نقل ترکیبی در سالن اجتماعات بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: شرکت حمل و نقل ترکیبی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تهیه ۲۵ دستگاه واگن برای حمل کانتینرهای خالی از بندر خرمشهر به بندر امام خمینی و بالعکس اقدام کرده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شبکه ریلی بندر خرمشهر ادامه داد: راه اندازی ناوگان حمل و نقل ریلی با داشتن نقاط قوت و مزیت های سودمند یکی از شاخص های بنادر نسل سوم است .

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر جابجایی کالا ،کاهش ترافیک عملیاتی ،صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش قیمت تمام شده کالا را از مزایای شبکه حمل و نقل ریلی بیان کرد وافزود: امید است با استفاده از مسیر ریلی ، زمینه افزایش حجم ترانزیت کالا از بندر خرمشهر به سایر نقاط کشور فراهم شود.

در پایان این نشست متصل شدن باسکول ریلی از لحاظ نرم افزاری به سامانه الکترونیکی گمرک،برگزاری جلسه با گمرک بندر امام خمینی در خصوص حمل و نقل کانتینرهای پر با توجه به فرآیند گمرکی و مشکلات احتمالی و صدور بارنامه ریلی توسط گمرک ایران با کمترین تشریفات اداری تصویب شد.

انتهای پیام/ د

 جابجایی کانتینر از طریق شبکه ریلی راه آهن

برچسب‌ها:

نظر شما