شناسهٔ خبر: 32917584 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

ربیعی همچنان به کار مشغول است!

پرداخت حقوق‌های غیر متعارف در هلدینگ خلیج فارس

گوناگون

مطابق بخشی نامه ابلاغی مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در بهمن ماه ۹۷،سقف حقوق مدیران این مجموعه خصولتی درمنطقه شمال به بیش از ۲۶ میلیون تومان...

صاحب‌خبر -

گروه اقتصادی: در بخشنامه‌ای که بهمن ماه ۹۷ از سوی جعفر ربیعی؛ مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ابلاغ شده است، سقف حقوق مدیران این مجموعه خصولتی درمنطقه شمال به بیش از ۲۶میلیون تومان و مدیران این مجموعه خصولتی در منطقه جنوب به حدود ۳۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بولتن نیوز، با نگاهی به ترکیب سهامداران این مجموعه باید گفت 19 درصد سهام این مجموعه متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی، 40 درصد در اختیار سهام عدالت، 12 درصد در اختیار صندوق بازنشستگی صنعت نفت ، 7 درصد شرکت نفت و گاز تامین، بیش از 14 درصد در اختیار پتروشیمی تابان فردا و مابقی نیز در بورس است.

لازم به توضیح است بانگاهی به ترکیب سهامداران میتوان گفت این مجموعه نه به طور کامل خصوصی است و نه به طور کامل دولتی است اما لازم است که گفته شود غالب تصمیم گیری ها برای این مجموعه در وزارت نفت اتخاذ می شود بنابراین چسبندگی این مجموعه خصولتی به وزارت نفت زیاد است.

حقوق های غیر متعارف مدیران هلدینگ خلیج‌فارس که یکی از سهامداران آن صندوق بازنشستگی صنعت نفت است، در شرایطی انتقاداتی را در پی داشته است که چندی پیش رئیس صندوق بازنشستگی کشوری، مدیر یک شرکت پتروشیمی وابسته به شرکت‌های این سازمان را به دلیل دریافت حقوق ۳۰ میلیون تومانی برکنار کرد اما در وزارت نفت و صندوق بازنشستگی صنعت نفت پرداخت چنین حقوق‌هایی کاملا عادی به نظر می‌رسد.

از آنجا که بخشی از سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس متعلق به بازنشستگان صنعت نفت و سهام عدالت است، مشخص نیست چرا باید از جیب سهامداران اصلی حقوق‌های غیر متعارف به این مدیران پرداخت شود.

نظر شما