شناسهٔ خبر: 32917532 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

فرابورس ایران اعلام کرد؛

بازار سرمایه آماده ارائه ابزارهای مالی برای پوشش خسارت طبیعی

در نامه‌ ارسالی فرابورس به سازمان هلال‌احمر آمده است: این سازمان آماده ارائه ابزارهای مالی از طریق بازار سرمایه برای پوشش خسارت‌های ناشی از رویدادهای طبیعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از بازار سرمایه، در نامه‌ای که از سوی فرابورس به سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ارسال شده آمده است که فرابورس آماده ارائه ابزارهای مالی از طریق بازار سرمایه مانند اوراق وقف، صندوق‌های نیکوکاری و صندوق‌های وقف برای پوشش خسارت‌های ناشی از رویدادهای طبیعی و اجرای طرح‌های عام‌المنفعه است.

فرابورس ایران همچنین در این راستا پیشنهاد کرده است به‌منظور ارائه کمک‌های فکری در زمینه ابزارسازی و مشارکت در اجرای زیرساخت تأمین مالی پروژه‌های جمعیت هلال‌احمر، رایزنی و تبادل نظر کارشناسان طرفین در دستور کار قرار گیرد.

در این نامه همچنین بر نقش متمایز بازار سرمایه در هدایت شفاف وجوه جمع‌آوری شده به پروژه‌های موردنیاز برای تأمین مالی بلندمدت و همچنین وجود تقاضای تأمین مالی برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان رویدادهای طبیعی و بازسازی مناطق تخریب‌شده تأکید و عنوان شده است: بازار سرمایه را باید به عنوان موتور تجهیز منابع مالی برای مدیریت بحران و ساماندهی خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی و سوانح پیش‌بینی‌نشده دانست و از ظرفیت‌های بی‌شمار آن در حوادث و بلایای طبیعی بهره گرفت.

انتهای پیام/4129/4083/پ

نظر شما