شناسهٔ خبر: 32917309 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پلی کلینک فوق تخصصی شاهرود به بهره برداری رسید

به گزارش ایرنا ، این واحد درمانی 3349 متر مربع زیربنا داشته ، در چهار طبقه و با 160 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

صاحب‌خبر -
به گزارش ایرنا ، این واحد درمانی 3349 متر مربع زیربنا داشته ، در چهار طبقه و با 160 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه آیین بهره برداری از این پلیکنیک در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این کلینک در نوع خود از طرح ها بزرگ کشور است که در قالب طرح تحول سلامت سیاست گذاری شده بود.
قاسم جان بابایی افزود: وجود 35 درمانگاه ، آزمایشگاه ، تصویر برداری طبی ، رادیولوژی ، ام . آر.آی و داروخانه در این کلینیک از ویژگی ها آن است تا به بیمارانی که به درمان سرپایی نیاز دارند باسرعت زیاد رسیدگی شود.
وی با بیان این که حدود 90 درصد خدمات ارایه شده به بیماران کشور سرپایی است ، افزود : به هر میزان که خدمات سرپایی گسترش یابد ، رضایت مردم افزایش یافته وهزینه آن ها کاهش می یابد .
جان بابایی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی شاهرود یکی از بزرگترین اورژانس های استاندارد کشور را دارد، افزود: برنامه های طرح تحول سلامت به خاطر برخی مسایل با مشکلاتی روبرو شد اما ساخت این مرکز بهداشتی و درمانی به اتمام رسید.
وی در باره تجهیز این مرکز هم گفت: بخشی از تجهیزات اکنون از سوی وزارتخانه تامین می شود و مابقی هم بزودی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قرارداده می شود.
جان بابایی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان شاهرود ادامه داد: توسعه اماکن بهداشتی و درمانی شاهرود به خاطر استفاده مسافران و زایران امام هشتم(ع) ضروری است، ضمن این که از استان های مجاور نیز بیمارانی برای درمان به شاهرود مراجعه می کنند.
وی با ذکر این که شهرهای اطراف شاهرود از امکانات درمانی کمتری برخوردار هستند، افزود : اهالی این شهرها و نیز جمعیت فراوانی که در روستاها ساکن هستند از امکانات درمانی شاهرود استفاده می کنند.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به آغاز فعالیت مرکز قلب بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود افزود: بزودی امکانات مورد نیاز جراحی قلب باز به این مرکز ارسال می شود ، مرکز جامع سرطان هم جزو طرح های خوب دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است که اکنون خدماتی را به بیماران ارایه می کند.
وی افزود : ساختمان مرکز شیمی درمانی ، رادیوتراپی و پرتو درمانی هم بزودی تکمیل می شود تا بیماران سرطانی از آن استفاده کنند.
وی در باره طرح های عمرانی وزارت بهداشت هم گفت: بخش زیادی از طرح های عمرانی طرح تحول سلامت به بهره برداری رسیده ، ساخت 140 اورژانس در کشور اکنون رو به اتمام است.
جان بابایی افزود: قرار بود به همین میزان هم کلینیک تخصصی ساخته شود که دولت قصد دارد ساخت آن ها را هم به پایان برساند.
وی با بیان این که 84 مرکز تخصصی درمان ناباروری و تسهیل زایمان در کشور ساخته می شود، افزود: حدود 90 درصد آن ها ساخته شده و مابقی هم تا پایان امسال تکمیل می شود.
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از ساخت 40 بیمارستان در کشور خبر داد و گفت: امید است وزارت راه و شهرسازی هرچه زودتر آن ها را ساخته و به این وزارتخانه تحویل دهد.
شهرستان شاهرود با 240 هزار نفر جمعیت و 53 هزارکیلومتر مربع در شرق استان سمنان قرار دارد.
1023/6167
انتهای پیام

نظر شما