شناسهٔ خبر: 32916370 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اگر فرزندمان گلایه کرد که چرا عکس‌هایش را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نمی‌کنیم، چه جوابی بدهیم؟

عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی می‌گوید: «خیلی وقت‌ها والدین می‌گویند اگر ما عکس کودکانمان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنیم و وقتی بزرگ شدند برای این مسئله از ما گلایه کردند، چه جوابی به آنها بدهیم؟ پاسخ من همیشه همین است که ما باید کاری را انجام دهیم که درست است.»

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، شهین علیایی‌زند در نشست «نمایش کودکان در فضای مجازی؛ آسیب‌شناسی نقض حریم خصوصی کودکان توسط والدین» گفته است: «وقتی پدر و مادر تمام لحظات شخصی کودک را در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد، چطور می‌خواهد به کودکش حریم شخصی را بیاموزد؟ خیلی وقت‌ها والدین می‌گویند اگر ما عکس کودکانمان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنیم و وقتی بزرگ شدند برای این مسئله از ما گلایه کردند، چه جوابی به آن‌ها بدهیم؟ پاسخ من همیشه همین است که ما باید کاری را انجام دهیم که درست است. هیچ اشکالی ندارد که فرزندمان از ما ناراحت شود؛ وقتی ما حریم خصوصی را به کودک بیاموزیم از ما هم گلایه نخواهد کرد و مطمئن باشیم در آینده کودکمان از ما تشکر خواهد کرد.»

او  ادامه داده است:‌ «پدر و مادرهای امروز دائما سرشان در گوشی است و می‌بینیم که حتی در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها همه از طریق موبایل‌هایشان با هم معاشرت می‌کنند و وقتی از کودکشان صدایی بیرون می‌آید سریع یک گوشی به دستش می‌دهند تا او را ساکت کنند. در واقع والدین امروزی از موبایل به‌جای پستانک استفاده می‌کنند و طبعا وقتی کودکی در این شرایط بزرگ می‌شود، بعدها از به اشتراک نگذاشتن عکس‌هایش هم گلایه خواهد کرد. نکته دیگر این است که پدر و مادرها به محتوایی که در شبکه‌های مجازی به دست کودکشان می‌دهند توجهی نمی‌کنند؛ این در حالی است که میزان استفاده از عکس‌های پورنوگرافی در بازی‌های دیجیتالی به شدت افزایش یافته و باید اول والدین بر این محتواها نظارت داشته باشند بعد اجازه استفاده از آن را به کودکانشان بدهند.»

گزارش کامل نشست را اینجا بخوانید.

۲۳۵۲۳۸

نظر شما