شناسهٔ خبر: 32916350 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برنامه عملياتي توليد و اشتغال کشاورزي کردستان تدوين شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - رئيس سازمان جهاد کشاورزي کردستان گفت: برنامه عملياتي توليد و اشتغال در بخش کشاورزي اين استان در افقي چهار ساله تدوين شده است.

به گزارش ايرنا، خالد جعفري عصر چهارشنبه در نشست دانشجويان قرارگاه شهيد احمدي روشن کردستان اظهار داشت: اين برنامه براي حرکت منسجم شهرستان ها در توليد و اشتغال بخش کشاورزي تدوين شده و اجراي آن از امسال آغاز و تا پايان 1401 انجام ادامه دارد.
وي افزود: در اين برنامه سعي شده با توجه به پتانسيل هاي موجود هر شهرستان برنامه هاي کاري تدوين شود و در نهايت تحقق سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي و سند چشم‌انداز را در دستور کار خود قرار دهد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي کردستان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تمرکز اين سازمان در تثيت شغل و ايجاد فرصت هاي جديد شغلي در حوزه کشاورزي گفت: بهره برداري حوزه کشاورزي اين استان سال گذشته از محل اعتبارات مختلف دولتي چهار هزار و 780 ميليارد و 317 ميليون ريال تسهيلات دريافت کردند.
جعفري يادآور شد: اين ميزان تسهيلات در بخش هاي خط اعتباري مکانيزاسيون، توسعه آبياري هاي نوين، اشتغال فراگير و پايدار روستايي سرمايه هاي آب و کشاورزي و مشاغل خانگي به 14 هزار و 475 متقاضي پرداخت شد.
وي اضافه کرد: با اين ميزان تسهيلات سه هزار و 245 فرصت شغلي جديد در حوزه هاي مختلف کشاروزي ايجاد شده و 12 هزار و 515 فرصت شغلي نيز تثبيت شد.
استان کردستان داراي يک ميليون و 220 هزار هکتار اراضي کشاورزي شامل 896 هزار و 235 هکتار اراضي ديم حدود 88 درصد و 121 هزار اراضي آبي حدود 12 درصد است.
کشاورزان اين استان سه ميليون و 199 هزار راس دام سبک و سنگين و 116 هزار کندوي زنبور عسل دارند و جمعيت بهره بردار کشاورزي 115 هزار نفر است که اين جامعه سالانه حدود 2 ميليون و 400 هزار تُن انواع محصولات کشاورزي توليد مي کنند که 320 هزار تُن از اين ميزان مربوط به محصولات باغي و باقي نيز مربوط به بخش زراعت است.
3034/9102
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما