شناسهٔ خبر: 32915907 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

میرهاشم‌: سفارت انگلیس با سیاسی‌بازی بدعهدی کرد/طلا می‌‌‌گرفتم اما آرزوهایم بر باد رفت

تکواندوکار طلایی بازی‌های آسیایی پس از اینکه روادید حضور در مسابقات جهانی منچستر برای او صادر نشد، گفت: سفارت انگلیس با سیاسی‌بازی در حق ما بدعهدی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی تکواندو در حالی از صبح امروز به میزبانی کشور انگلیس و در شهر منچستر آغاز شده است که سفارت انگلیس برای صدور روادید ملی‌پوشان کشورمان بدعهدی‌های زیادی انجام داد و طی چند مرحله روادید هوگوپوشان کشورمان را صادر کرد اما در نهایت سیدمیرهاشم موسوی نماینده وزن منهای ۶۷ کیلوگرم تیم ملی تکواندو کشورمان که شانس بسیار بالایی در کسب مدال طلا داشت به خاطر عدم صدور روادید از اعزام به این رقابت‌ها باز ماند.

میرهاشم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که گویا روادید شما در آخرین فرصتی که باقی مانده بود برای حضور در مسابقات جهانی منچستر صادر نشد آیا حضور در این رقابت‌ها را از دست داده‌اید یا خیر، گفت: متأسفانه امروز آخرین فرصتی بود که من می‌توانستم روادید حضور در مسابقات جهانی منچستر را به دست بیاورم. اگر امروز سفارت انگلیس بدعهدی نمی‌کرد من می‌توانستم تا پیش از آغاز این مسابقات خودم را به انگلیس برسانم و مقابل حریفانم مبارزه کنم. حتی فدراسیون جهانی این قول را به من داده بود در صورتی که سفارت روادید من را صادر کند فردا می‌توانم در وزن‌کشی شرکت کنم و به مصاف حریفم بروم. ضمن اینکه سفیر ایران در انگلیس هم صحبت‌هایی را مطرح کرده بود که این مشکل حل می‌شود اما انگلیسی‌ها بدعهدی کردند.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: متأسفانه شرایطی رقم خورده که دیگر پاسپورت ما اعتبار چندانی ندارد. 

حسینی در ادامه در پاسخ به این سؤال که گویا در فضای مجازی مدعی شده‌اید که تصمیم گرفته‌اید از دنیای قهرمانی خداحافظی کنید آیا فکر نمی‌کنید این تصمیم شتابزده و غیرمنطقی است، گفت: شما هم باید شرایط من را درک کنید. متأسفانه با اتفاقی که برای من رخ داد تمام آرزوهایم برباد رفت. من اگر در مسابقات جهانی حضور پیدا می‌کردم مطمئن بودم مدال طلا را کسب می‌کنم و با کسب خوشرنگ‌ترین مدال مجوز حضورم در المپیک ۲۰۲۰ توکیو صادر می‌شد اما با بدعهدی که سفارت انگلیس کرد تمام آرزوهایم برباد رفت چون دیگر فرصت حضور در المپیک را به صورت جدی از دست دادم. دیگر هیچ امیدی برای ادامه دوران قهرمانی ندارم. بزرترین اتفاق برای یک ورزشکار حضور در المپیک است اما انگلیسی‌ها حضور در المپیک توکیو را از من گرفتند و حالا من دیگر هیچ امیدی ندارم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نمی‌توانید در مسابقات گرندپری دوباره شانس خود را برای حضور در المپیک دوباره امتحان کنید، گفت: کار بیش از اندازه سخت است من باید در تمام مراحل مسابقات گرند پری که تا المپیک برگزار می‌شود حضور پیدا کنم و در تمام رویدادها مدال طلا کسب کنم. این کار واقعاً دشوار و سخت و نشدنی است. یا اینکه بروم در مسابقات قاره‌ای سهمیه کسب کنم که این کار به خاطر شرایطی که وجود دارد ممکن نیست. در واقع کار خیلی پیچیده شده و به همین دلیل دیگر ادامه دادن دوران قهرمانی برایم فایده‌ای ندارد. می‌خواهم تصمیم بگیرم تا از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم.

میرهاشم حسینی که به دلیل از دست دادن مسابقات جهانی از شرایط حاکم بسیار دلخور است اما برای تیم ملی در ادامه صحبت‌هایش آرزوی موفقیت کرد و گفت: جدا از اینکه خودم از این اتفاقی که رخ داده بسیار ناراحتم و به هیچ عنوان نمی‌توانم با این موضوع کنار بیایم بدتر از این خانواده‌ام هستند که متأسفانه در شرایط بسیار بدی قرار دارند اما من برای تیم ملی از صمیم قلب آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم تکواندوی ایران در منچستر بهترین نتیجه را کسب کند. انگلیس سیاست خود را دارد و نصف این اتفاقاتی که برای تکواندوی ایران رخ داد سیاسی است و یک بخش دیگر آن به مسائل فنی ارتباط دارد. متأسفانه ما را وارد بازی سیاسی کردند و این فرصت بزرگ را از من گرفتند. 

انتهای پیام/

نظر شما