شناسهٔ خبر: 32915529 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ممنوعيت واردات کالا به 1530 قلم افزايش مي يابد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - سمنان - ايرنا- معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واردات يک هزار و 390 قلم کالا به کشور در سال گذشته ممنوع شد که اين رقم در سال 98 به يک هزار و 530 قلم افزايش مي يابد.

به گزارش ايرنا، فرشاد مقيمي روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان سمنان در سالن جلسات شهرک صنعتي ايوانکي شهرستان گرمسار افزود: صنعتگران در سال جاري به توليد داخلي و بومي سازي محصولات توجه ويژه داشته باشند.
وي خاطر نشان کرد: يکي از چالش هاي اساسي در بخش صنعت کشور وابستگي به خارج از کشور است که بايد با تکيه بر توان داخلي اين نقص در اين بخش از اقتصاد کشور برطرف شود.
معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ممنوعيت واردات کالا به کشور در راستاي حمايت از توليد ملي است و امسال ممنوعيت کالا از يک هزار و 390 قلم به يک هزار و 530 قلم افزايش مي يابد.
مقيمي اضافه کرد: سال گذشته با ممنوعيت کالاهاي وارداتي بيش از پنج ميليارد دلار براي محصولات ساخت داخلي بازار فروش ايجاد شد.
وي تصريح کرد: براي رفع مشکلات گمرکي واحدهاي صنعتي و توليدي کشور کميته هاي مشترکي ايجاد شده و مشکلات از اين دست بنگاه هاي اقتصادي در آن بررسي و براي رفع آنها تصميم گيري مي شود.
معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور تحقق شعار سال و رونق توليد و با تصميم ستاد ملي تسهيل و رفع موانع توليد برخي قوانين دست و پاگير براي توسعه بخش صنعت و توليد اصلاح شد.
به گزارش ايرنا، در اين نشست عليرضا آشناگر استاندار سمنان و جمعي از مديران کل دستگاه هاي اجرايي استان سمنان حضور داشتند.
از مجموع 2 هزار و 20 واحد توليدي فعال در استان سمنان 30 درصد آن در شهرستان گرمسار مستقر است.
7339/6103
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما