شناسهٔ خبر: 32915450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به احیای حوزه‌های آبخیزداری کشور

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به احیای ۶۲۸ حوزه آبخیزداری کشور اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به احیای ۶۲۸ حوزه آبخیزداری کشور اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهمن افراسیابی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری امروز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت در مراسم معارفه سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در شیراز اظهار کرد: برای سال ۹۸ بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به احیای ۶۲۸ حوزه آبخیزداری کشور اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این تسهیلات بنا به دستور رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی برداشت شده و برای احیای آبخیزداری در نقاط مختلف کشور هزینه خواهد شد.

وی، اضافه کرد: اگر میزان بارندگی در کشور در سال ۹۷ و از ابتدای سال ۹۸ تا کنون روند افزایشی نداشت شاهد بحران زیست محیطی در عرصه‌های منابع طبیعی ایران بودیم و می‌توان گفت که سال قبل و امسال، سال احیای منابع طبیعی است.

افراسیابی، در مورد فعالیت‌هایی که منجر به بهبود وضعیت منابع طبیعی در کشور می‌شود نیز اظهار کرد: کشت ۳۵ هزار هکتار جنگل و ۵ هزار هکتار بذرکاری از جمله اقداماتی است که در سال ۹۷ با هدف بهبود وضعیت منابع طبیعی کشورمان انجام شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین در نظر داریم که محافظت از عرصه‌های منابع طبیعی را به مردم واگذار کنیم و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، قرار است حفاظت بیش از ۷۶ میلیون هکتار از اراضی ملی توسط مردم و انجمن‌های مردم نهاد انجام شود.

افراسیابی گفت: تا کنون ۵۰ میلیون هکتار از اراضی ملی در طرح کاداستر (حدنگاری) ثبت شده و این طرح برای ۳۵ میلیون هکتار دیگر از این اراضی در حال انجام است.

طرح کاداستر طرحی است که در آن مالکیت دولت بر اراضی ملی ثبت شده و سند برای آن اراضی در نظر گرفته می‌شود تا امکان دخل و تصرف سودجویان و بهره برداران غیر مجاز از بین برود.

انتهای پیام/چ

اختصاص تسهیلات به احیای حوزه‌های آبخیزداری

برچسب‌ها:

نظر شما