شناسهٔ خبر: 32915095 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تظاهرات هزاران فلسطيني در سالگرد روز نکبت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- در راهپيمايي روز نکبت بر اثر شليک مستقيم گاز اشک آور در شرق اردوگاه البريج در مرکز نوار غزه يک فلسطيني زخمي شد.
به گزارش خبرگزاري آريا‎ به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ، هزاران فلسطيني در سالگرد نکبت در رام الله و مناطق مختلف کرانه باختري رود اردن تظاهرات کردند.
همچنين اين شبکه به نقل از خبرنگار خود در غزه از تيراندازي و پرتاب گاز اشک آور به سمت شرکت کنندگان در راهپيمايي بازگشت و شکستن محاصره در شرق نوار غزه خبر داد.
پيام شرکت کنندگان در راهپيمايي بازگشت و شکست محاصره غزه به مناسبت هفتاد و يکمين سالگرد نکبت, تاکيد بر وحدت و مخالفت با معامله قرن است.
جنبش حماس نيز در سالروز فاجعه اشغال فلسطين موسوم به نکبت بار ديگر بر مخالفت قاطع با همه طرح هايي که هدف آنها نابودي آرمان فلسطين يا کاستن از حقوق ملت فلسطين است تاکيد کرد.
 
تاکيد بر وحدت فلسطيني ها
جميل مزهر عضو دفتر سياسي جبهه خلق براي آزادي بخش فلسطين گفت طرح معامله قرن براي در محدوديت قرار دادن محور مقاومت بي پاسخ نخواهد ماند.
وي افزود ما با چالش هاي واقعي مواجه هستيم و براي پيروزي در برابر رژيم اشغالگر و توطئه هاي آن، نيازمند وحدت ملي هستيم.
جميل مزهر همچنين گفت حق بازگشت امکان چانه زني ندارد و تا تحقق اهداف خود به اين راهپيمايي ها ادامه خواهيم داد.
 
جهاد اسلامي بر مقاومت تا آزادسازي فلسطين اشغالي تأکيد کرد
­جنبش جهاد اسلامي فلسطين در هفتاد و يکمين سالروز اشغال فلسطين و تأسيس رژيم صهيونيستي که به روز نکبت مشهور شده است بر پايبندي اين جنبش به مقاومت تا آزادسازي همه فلسطين اشغالي تأکيد کرد.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين با تأکيد بر پايبندي اين جنبش به اراضي تاريخي فلسطين از دريا تا رود (درياي مديترانه تا رود اردن)، اين اراضي را حق کامل و غير قابل انکار فلسطيني ها دانست و اعلام کرد طرح مقاومت، ضامن آزادي فلسطين و بازگشت آوارگان (به خانه هايشان) است.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين در بيانيه اي اعلام کرد: «سالروز دردناک (نکبت) را به خاطر مي آوريم که باعث درد و رنج ملت فلسطين شد، ملتي که از 71 سال پيش همچنان با تلخي ها و مرارت هاي آن زندگي مي کنند».
در اين بيانيه آمده است:«باور قوي ما، باطل بودن موجوديت اسرائيل اشغالگر و ضرورت مقابله با اسرائيل با راهها و شيوه هاي ممکن است و همين باور نيز عامل و انگيزه ما در ضربه به اسرائيل خواهد بود، اينکه اجازه ندهيم اسرائيل به آرامش برسد و هر چه ميزان اين فداکاري ها بيشتر باشد، بايد عمل به اين وظايف ادامه يابد تا اراضي و مقدسات فلسطين به اذن خدا از لوث حضور اشغالگران پاک شود».
جنبش جهاد اسلامي از ملت فلسطين خواست متحد و يکپارچه شوند و از گزينه جهاد و مقاومت حمايت کنند و با کنار گذاشتن اختلافات با طرح هاي صهيونيست ها و آمريکا که وجود و هويت جهان عرب و مسلمان را هدف قرار داده است مقابله کنند.

نظر شما