شناسهٔ خبر: 32914897 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار استان های ایرنا در 24 ساعت گذشته

از تداوم طرح سلامت و صبر مشتریان خودرو تا هجوم کرم های پشمالو

استان ها - ایرنا - طرح تحول سلامت با قوت ادامه می یابد، اعتراض داروسازان بی داروخانه، بی نتیجه ماندن جنگ روانی آمریکا، پیشه کردن صبر توسط مشتریان خودرو، کولبران قاچاقچی نیستند، ساخت 20 هزار خانه توسط خیران، هجوم کرمهای پشمالو و مسمومیت حدود یک هزار نفر از اهالی یک روستا برخی از عناوین مطالب منتشره بر روی خروجی اخبار استان های ایرنا در 24 ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

خروجی سراسری استان های ایرنا به عنوان ویترین اخبار مهم و ملی 31 سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی در 24 ساعت گذشته است که بیش از 120 فرآورده خبری شامل خبر، گزارش و میزگرد باز نشر کرده که چکیده مهم ترین آنها هر روز برای آگاهی و بهره برداری مخاطبان ارائه می شود.

* تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت
اینبار چکیده اخبار استان های ایرنا را با مطلبی در حوزه سلامت آغاز می کنیم که مرتضی خاتمی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طی آن اعلام کرده است: اجرای طرح تحول نظام سلامت با قوت و قدرت ادامه می یابد و تنها ممکن است نسبت به جابجایی سهم ها اقدام و به اولویت هایی بیشتر توجه شود.
این در حالی است که در شرایط تنگناهای مالی دولتی و تحریم ها، اجرای این طرح با حرف و حدیث و مشکلاتی روبرو شده است.

*اعتراض داروسازان بی داروخانه مازندران به تعیین دستمزد

خبری در این زمینه از مرکزی ساری منتشر شد که بر اساس آن جمعی از داروسازان مازندرانی از آنچه که تعیین نرخ دستمزد مسئولان فنی غیر موسس داروخانه های استان بدون حضور نمایندگان آنان و کمتر از سایر استان ها نامیدند، انتقاد کردند.
این داروسازان طی نامه ای بر ضرورت اصلاح رویه تعیین دستمزد و احقاق حقوق داروسازان مسئول فنی داروخانه ها یا داروسازان غیر موسس تاکید کردند.

*دشمن درصدد جداکردن مردم از نظام است

در خبری دیگر از اخبار استان های ایرنا که مرکز خراسان جنوبی به نقل از رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده است هم به موضوع تلاش های دشمن برای اختلاف افکنی و ایجاد تشتت در داخل پرداخته شد است.
حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی گفته که ولایت فقیه نقطه قدرت نظام جمهوری اسلامی است و باید مراقب باشیم دشمن می خواهد مردم را از نظام و در راس آن رهبری جدا کند.

* جنگ روانی آمریکایی ها به نتیجه نمی رسد
در حوزه سیاسی هم مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، جنگ نخواهد شد و جنگ روانی که آمریکایی‌ها به راه انداختند به نتیجه نخواهد رسید، آنها به خوبی می دانند که شروع جنگ با آنها است و به هیچ عنوان کنترلی بر پایان محدوده، دامنه و منطقه جنگ نخواهند داشت.

*مشتریان برای تحویل خودرو صبر پیشه کنند
اخبار حوزه اقتصادی هم امروز از تنوع زیادی برخوردار است اما شروع آن را با خبری از فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر به سمنان شروع می کنیم که مشتریان را به پیشه کردن صبر توصیه نموده و گفته است: در بحث عرضه با توجه به تحریم ها بعضی از قطعات برای تکمیل خودرو با تاخیر به دست خودروسازان می رسد که از این رو مشتریان برای تحویل خودرو صبر داشته باشند.

*تشدید مقابله با قاچاق طی امسال/ کولبران قاچاقچی نیستند

اما تشدید مقابله با قاچاق هم تیتر خبری است به نقل از سرتیپ قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که گفته است: امسال مقابله با پدیده قاچاق به دلیل اینکه سال رونق تولید است جدی تر و عمیق تر شده و از همه ابزارها و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری برای مقابله با آن استفاده می شود زیرا منافع کشور در مبارزه با این پدیده است و امسال بسیار بهتر ازپارسال عمل خواهد شد.
وی تاکید کرد: کولبران که به صورت محدود و از مسیرهای مشخص کالای مجاز وارد می کنند، قاچاقچی نیستند.

*13 برابر شدن ارزش پرونده های تشکیلی برای متخلفان اقتصادی
عباس تابش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در بوشهر از 13 برابر شدن ارزش پرونده های تخلفات اقتصادی خبر داد و گفت: ارزش پرونده های تشکیلی در حوزه بازرسی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای متخلفان اقتصادی درسال گذشته در مقایسه با سال96، 13 برابر شده و از لحاظ عملکردی نیز این سازمان در سال 97 در بخش مبارزه با قاچاق و تعداد بازرسی ها به ترتیب افزایش10،32درصدی داشته که این نشان از اهتمام برای برخورد با سودجویان قلیلی است که دربازار وجود دارند.

*دولت نباید به حوزه کسب و کار ورود کند

در خبری دیگر از این حوزه هم معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت اشتغال و نقش بخش خصوصی و مردم در توسعه کشور گفت: دولت فقط فراهم کننده زیرساخت های کسب و کار است و نباید بالاتر از آن به این حوزه ورود کند.
سورنا ستاری در یزد افزود: ورود دولت به محیط کسب و کار رانت ایجاد می کند و افرادی که شایسته نیستند با پول نفت اعتبار به دست می آورند.

*ورود پنجمین محموله شکر خام به بندر شهید رجایی

اما در میان حرف و حدیث از کمبود شرکت و صفوف طولانی مربوط به توزیع این کالا در مقابل فروشگاه ها با نرخ مصوب، خبری از بندرعباس منتشر شده مبنی بر ورود پنجمین محموله شکر خام به بندر شهید رجایی که به نقل از مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 6 کشور انعکاس یافته و طی آن مسعود دشوارگر گفته است: این محموله 27 هزار تنی شکر خام، پنجمین محموله در دو ماه گذشته بود که وارد این بندر شده و با توجه به اهمیت سرعت بخشی به ترخیص کالاهای اساسی، محموله یاد شده پس از تخلیه در کمترین زمان ممکن و با انجام حداقل تشریفات گمرگی ترخیص می شود.

55 واحد صنعتی استان مرکزی به چرخه تولید بازگشتند

در میان فشارهای اقتصادی و مشکلات ناشی از تحریم ها، محمدرضا حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم خبر داد که 55 واحد صنعتی نیمه راکد و تعطیل شده این استان پارسال با پیگیری های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به چرخه تولید بازگشتند.

*خیران 20 هزار خانه درکشور ساختند

ساخت 20 هزار خانه توسط خیران در کشور هم عنوان خبری دیگر است که مرکز بوشهر به نقل از کیومرث سلگی مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز منتشر کرده و گفته است که با همت اعضای این انجمن تاکنون 20 هزار واحد مسکونی در کشور برای نیازمند و محرومان احداث شده و 10 هزار واحد مسکونی خیرساز دیگر نیزدر دست ساخت است و این انجمن هشت هزار واحد مسکونی برای خانواده های دارای 2 معلول به بالا هم در شهرهای بالای 25 هزار نفر احداث و تحویل داده است.

*آغاز بازسازی سه هزار واحد تخریبی در سیل خوزستان

اما در میان اخبار متنوع استان های مختلف همچنان موضوع سیل، خسارت ها و اقدامات جبرانی دولت و دستگاه ها و کمک های مردمی بخش قابل توجهی از مطالب منتشر شده بر روی سایت استان های ایرنا را دربر می گیرد از جمله آنها آغاز عملیات اجرایی سه هزار واحد مسکونی تخریبی در سیلاب خوزستان است که امروز به صورت نمادین در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر و با حضور علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد مسکن کشور آغاز شد و تا انتهای سال به انجام می رسند.

* جاری شدن سیلاب در مشهد اردهال کاشان کشته شدن دو نفر

خسارت های سیل محدود به سیلاب فرودین ماه نیست که بارش رگباری باران طی سه شنبه شب گذشته موجب طغیان رودخانه بالادست و جاری شدن سیلاب در مشهد اردهال کاشان شد که در این رابطه جواد مزروعی مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: در این حادثه، آب سه دستگاه خودرو که درون حریم رودخانه بودند، با خود برد و جسد دختری 5 ساله و مادر 28 ساله وی تا کنون پیدا شده است.

*خسارت سیل به 2 هزار کیلومتر راه مازندران

براساس آخرین برآوردها، عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران هم گفت: سیل اواخر اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال به 2 هزار و 126 کیلومتر معادل 2 درصد از راههای استان خسارت وارد کرد.

*نیاز یک هزار سیل زده مازندرانی به لوازم خانگی

در همین رابطه مهدی رازجویان معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار مازندران هم با اشاره به نیاز سیل زدگان گفت: یکهزار خانوار سیل زده در این استان واجد شرایط دریافت لوازم خانگی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هستند.


*جمع آوری 20 هزاربسته حمایتی برای سیل زدگان خوزستان

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان هم گفت: 20 هزار بسته حمایتی در قالب طرح فطرانه به مناسبت عید فطر برای سیل زدگان خوزستان با کمک مردم در حال جمع آوری است.

*ترک تحصیل، در انتظار کودکان سیل زده خوزستان

در موضوع سیل همچنین امروز گزارشی از مرکز اهواز هم بر روی اخبار استان های ایرنا منتشر شد که به وضعیت تحصیلی و شرایط کودکان سیل زده خوزستان و امکان ترک تحصیل آنان با شرایط موجود می پردازد و آن را با مقدمه ای به نقل از مسئول تشکیل کارگروه مداخلات روانشناختی پس از سیل در خوزستان که نسبت به موج تازه ترک تحصیل در میان کودکان سیل زده هشدار داده و خواستار چاره اندیشی مسئولان برای این مساله شده است، آغاز می کند.

*هجوم کرم های پشمالو به شهر گلسار استان البرز

اما پس از سیل و زلزله، هجوم ملخ ها و پروانه ها اینک چشممان به جمال کرم های پشمالو روشن شد؛ خبری که به نقل از محمود صفاخیل معاون خدمات شهری شهرداری گلسار استان البرز بر روی خروجی ایرنای استان ها قرار گرفت، حاکی از هجوم هزاران کرم پشمالو به مناطق مسکونی، معابر، مزارع کشاورزی و باغات این منطقه است که به گفته وی، بارندگی ها و سیلاب امسال از علل اصلی هجوم این کرم هاست و طی دو روز گذشته به تدریج تمام شهر مملو از این کرمهای پشمالو شده و به منازل مردم رخنه کرده اند.


*آمادگی گروه رزمی 422 ارتش با تمام ظرفیت برای خدمت به مردم

سرهنگ مراد ملکی فرمانده گروه مهندسی رزمی 422 نیروی زمینی ارتش در اهواز هم اعلام کرد: همان گونه که در دوران دفاع مقدس با نصب پل های شناور مسیر موفقیت را برای رزمندگان اسلام هموار کردیم اکنون نیز برای خدمت به مردم آمادگی کامل داریم. گروهی که در دوران دفاع مقدس و به ویژه در عملیات غرور آفرین بیت المقدس با استفاده از پل های پی ام پی و شناورهای خود نقشی برجسته را در موفقیت رزمندگان اسلام ایفا کرد چنانکه در سیل اخیر هم در این حوزه تلاش و توان خود را به کار بست.

*مسمومیت 985 نفر از اهالی یک روستا در همدان

اما در اخبار حوادث مطلبی قابل توجه منتشر شد به نقل از مدیر اورژانس کبودراهنگ همدان که به گفته وی، 985 تن از اهالی روستای «قورجینه» از توابع این شهرستان بر اثر استنشاق گازهای گوگردی «مرکاپتان» دچار مسمومیت شدند.
داود مرادی گفت: فرد فعال در خرید و فروش مواد ضایعاتی اقدام به خرید چند منبع و بُشکه کرده که یکی آنها آغشته به مواد شیمیایی بود، شستشوی منبع آغشته به مواد شیمیایی و جاری کردن این مواد بر روی زمین موجب بخار شدن این ماده شد که به علت استنشاق گاز ناشی از این ماده تمامی اهالی روستا دچار مسمومیت از جمله سرگیجه و تهوع می شوند.

*تشییع پیکر بهنام صفوی خواننده پاپ در اصفهان

تشییع پیکر بهنام صفوی خواننده جوان موسیقی پاپ روز چهار شنبه با حضور خانواده، هنرمندان و دوستداران وی از مقابل خانه هنرمندان اصفهان هم خبری از حوزه فرهنگی بود که بر روی خروجی اخبار استان های ایرنا قرار گرفت.

**************************************
این مطالب گزیده ای از اخبار 24 ساعت گذشته ایرنا در حوزه استان هاست که هر روز در قالب بسته خبری منتشر می شود.

**1906

نظر شما