شناسهٔ خبر: 32914516 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

داورزنی: کسانی که برای پاداش مدال می گیرند، بهتر است به میدان نروند

تهران- ایرنا- «محمدرضا داورزنی» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر کسی مدال را برای پاداش و سکه و نه برای بالا بردن پرچم کشورش گرفته، برای این آب و خاک به میدان نرود، بهتر است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا داورزنی که در جلسه مشترک روسای فدراسیون های ورزشی با «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان سخن می گفت، با بیان اینکه بنا داریم برنامه تقدیر از قهرمانان بازی های آسیایی را به زودی برگزار کنیم، افزود: 31 اردیبهشت ماه سال گذشته مراسم تجلیل از قهرمانان برگزار شد و امسال هم به زودی این مراسم برگزار خواهد شد و به هیچ وجه از برنامه عقب نیستیم.
وی افزود: این درحالی است که توقع داریم تمامی ورزشکاران که اتفاقا شرایط خاص مملکت را درک می کنند، با تصمیمات احساسی که شایسته نیست کارهایی انجام دهند که در چنین روزهایی باعث التهاب بیشتر جامعه شود.
معاون توسعه وزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در این نشست که نماینده سازمان مالیاتی کشور نیز در آن حضور داشت، اظهارداشت: در حالی جوانان گمنام این مملکت در مرزهای شرقی و غربی مظلومامه جان خود را برای این خاک می دهند ورزشکاران ما نباید برای چند ریال کمتر یا بیشتر مشکل ایجاد کنند. معتقدم اگر کسی مدال را برای پاداش و سکه و نه برای بالا بردن پرچم کشورش گرفته، برای این آب و خاک به میدان نرود بهتر است.
داورزنی تاکید کرد: همان طورکه پیش از این عنوان کردم از برنامه برگزاری مراسم تقدیر از قهرمانان عقب نیستیم و به فکر برگزاری به موقع این مراسم و پرداخت پاداش ها هستیم.
وی در ادامه جلسه، مباحث مالیاتی را به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های فدراسیون های ورزشی کشور عنوان کرد و افزود: در سال های اخیر این موضوع به نوعی فدراسیون های ما را دچار شوک کرده است.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: درست است که فدراسیون های ورزشی از پرداخت مالیات معاف هستند اما باید اظهار نامه مالیاتی را تسلیم اداره مالیات کنند که این کار طی 4 الی 5 سال انجام نشده است و این موضوع مشکلات زیادی را بوجود آورده است.
وی ادامه داد: برای رفع این مشکلات جلسات زیادی برگزار کردیم و از نماینده اداره مالیات هم دعوت کردیم که ابهامات موجود به خصوص در بحث مالیات بر ارزش افزوده را توضیح دهند.
داورزنی تاکید کرد: از ابتدای سال 96 همه اظهارنامه ها تکمیل و مشکلی وجود ندارد اما برای حل مشکلات قبلی در این حوزه باید از حداکثر ظرفیت و ابزارهای قانونی استفاده کنیم تا با کار کارشناسی همه موارد مرتفع شود.
دوشنبه گذشته تعدادی از ورزشکاران و مدال آوران بازی های آسیایی و پارا آسیایی و همچنین قهرمانی آسیا مقابل وزارت ورزش و جوانان تحصن و پرداخت هرچه سریع تر پاداش های خود را مطالبه کردند.
ورزشی**9144**9129

نظر شما