شناسهٔ خبر: 32913549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: عدم تشخیص حق از باطل از آفات جامعه معاصر است

R7877/P/S6,71/CT11

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: اگر آگاهان جامعه اسلامی در میدان حضور پیدا نکنند، حق به جای باطل و باطل به جای حق نشان داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه تفسیر سوره حجر قرآن کریم در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: فرشتگان الهی از طرف خداوند متعال به نزد حضرت ابراهیم(ع) آمده و به آن حضرت و همسرش ساره، بشارت تولد فرزند و هلاکت قوم لوط را دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) امت خود را نفرین نکرده و در قیامت نیز به فکر شفاعت آن‌ها هستند تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های پیامبران الهی، رئوف و مهربان بودن است و پیامبران نسبت به عذاب قوم خود، کمتر راضی می‌شدند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به جایگاه علمای امت پیامبر اکرم(ص) افزود: یک نبی از جانب پروردگار مأموریت تبلیغ دارد اما حضرت جبرئیل را نمی‌بیند اما رسول علاوه بر تبلیغ دین الهی، حضرت جبرئیل را می‌بیند ضمن اینکه پیامبر اولوالعزم صاحب کتاب است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حضرت حضرت لوط(ع) و حضرت ابراهیم(ع)، هر دو در یک برهه از زمان حضور داشتند اظهار داشت: معمولاً این اتفاق در تاریخ می‌افتاد که چندین پیامبر و برگزیده الهی در یک زمان به سر می‌بردند و در میان مردم حضور داشتند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان عنوان کرد: حتی اگر پیامبران الهی هیچ دلیلی بر اثبات نبوت و رسالت خود نداشتند همین که بسیار صبور و حلیم بودند، نشان از پیامبری و برگزیدگی آن‌ها و وجود خدا بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به سه ویژگی حضرت ابراهیم(ع) گفت: حلیم بودن، دلسوز و منیر بودن، سه ویژگی حضرت ابراهیم(ع) بود که تمام انسان‌ها همواره به این خصوصیات و خصلت‌ها علاقه دارند و دوست دارند که از این خصوصیات برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) تا آخرین لحظه عمر خویش در مسیر هدایت مردم می‌کوشید و همواره نصیحت می‌کرد افزود: کسی که گناه می‌کند در واقع یک عمل منکر و ناپسند را مرتکب شده و منکر به معنای انجام کاری است که از منظر الهی شناخته شده نیست.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه حق را به جای باطل و باطل را به جای حق دیدن از عجایب تاریخ انسان‌ها است ابراز داشت: آگاهان جامعه اسلامی همواره باید در میدان حضور پیدا کنند.

وی عنوان کرد: اگر آگاهان جامعه اسلامی در میدان حضور پیدا نکنند، حق به جای باطل و باطل به جای حق نشان داده می‌شود بنابراین اهل دل مؤظف هستند که با اقدامات خود کاری کنند که باطل به جای حق در جامعه جولان پیدا نکند.

انتهای پیام/ش

نظر شما