شناسهٔ خبر: 32912886 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فیفا پیگیر حق پخش تلویزیونی فوتبال است

بهاروند: امیدواریم با کمک دولت و مجلس مشکل حق پخش تلویزیونی حل شود

حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد با حمایت مجلس شورای اسلامی، دولت و وزیر ورزش و مدیران ارشد سازمان صداوسیما مشکل حق پخش تلویزیونی فوتبال حل و فصل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جی پلاس، حیدر بهاروند اظهار داشت: هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال فردا (پنجشنبه) به پایان می‌رسد، این در حالی است که با تلاش سازمان لیگ و حمایت فدراسیون فوتبال سعی کردیم مسابقات لیگ برتر با بهترین شکل ممکن و نظم و انضباط خاصی برگزار شود. قطعاً در هر کار اجرایی ممکن است  اشکالاتی وجود داشته باشد. با این حال به اذعان کارشناسان فوتبال شاهد رشد کیفی مناسبی در مسابقات بودیم. جذابیت مسابقات نیز برای علاقمندان به فوتبال بسیار زیاد بود. به طوری که در هفته ماقبل پایانی مسابقات چهار تیم مختلف لیگ برتر شانس قهرمانی داشتند و سازمان لیگ نیز تمهیدات لازم را در این زمینه در نظر گرفته بود.

وی افزود: در نهایت در هفته سی‌ام مسابقات دو تیم پرسپولیس و سپاهان بخت قهرمانی در لیگ برتر را دارند که در این زمینه نیز تدارک لازم را دیده‌ایم و دو گروه از پرسنل سازمان لیگ را با دو سری جام و مدال قهرمانی به شهر جم بوشهر و اصفهان اعزام کرده‌ایم در نهایت امیدوارم تیمی که از نظر فوتبالی سزاوار است به مقام قهرمانی برسد.

رئیس سازمان لیگ در‌باره اشتباهات داوری در برخی از مسابقات عنوان کرد: یکی از نکات قابل تأمل در مسابقات لیگ برتر بحث اشتباهات داوری بود. اشتباه داوری اجتناب‌ناپذیر است و اصلاً چیز جدیدی نیست. به همین دلیل هم مسئولان داوری در فدراسیون فوتبال در تلاش هستند با برگزاری کلاس‌های مناسب آموزشی میزان اشتباهات داوری را به حداقل برسانند و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم به دنبال استفاده از کمک داور ویدئویی (VAR) در مسابقات آینده باشگاه‌های ایران است تا با کمک تکنولوژی اشتباه‌های داوران به حداقل برسد.

بهاروند با تشکر از همکاری هیئت‌های فوتبال و باشگاه‌ها در برگزاری منظم و خوب مسابقات گفت: فوتبال در حال حاضر بهترین و سالم‌ترین سرگرمی خانواده‌های ایرانی است با این حال نسبت به این رشته محبوب در ایران گاهی کم لطفی می‌شود. باشگاه‌ها با مشکلات مالی فراوانی درگیر هستند و درآمد تبلیغات محیطی حدود 15 تا 20 درصد از هزینه‌های باشگاه‌ها را تأمین می‌کند با این حال اهالی فوتبال با صبر و تلاش جهادی به فوتبال کشور کمک کردند. این در حالی است که فوتبال از حق پخش تلویزیونی که می‌تواند 70 تا 75 درصد از هزینه‌ها را جبران کند، محروم است که امیدوارم با حمایت مجلس شورای اسلامی، دولت و وزیر محترم ورزش  و مدیران ارشد سازمان صداوسیما فصل آینده شاهد حل و فصل موضوع حق پخش تلویزیونی باشیم و باشگاه‌ها فصل آینده از حق پخش تلویزیونی درآمد داشته باشند.

وی افزود: در صورت حل نشدن مشکل حق پخش تلویزیونی فصل آینده فوتبال و باشگاه‌های ایران با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه خواهند شد ضمن اینکه فیفا نیز پیگیر قرارداد حقش پخش تلویزیونی فوتبال است.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به کانون‌های هواداری باشگاه‌ها اعلام کرد: کانون هواداران باشگاه‌ها باید تحت مدیریت و معاونت فرهنگی باشگاه‌ها ایجاد شود و سایت‌ها و کانون‌های هواداری فضای مجازی باشگاه‌ها نیز تحت مدیریت باشگاه و با کسب مجوز از مراجع ذی‌صلاح و قانونمند فعالیت کنند.

 

نظر شما