شناسهٔ خبر: 32912592 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امکان جابجايي کانتينر از طريق راه آهن بين بنادر خرمشهر و امام فراهم شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - آبادان - ايرنا - مدير کل بندر و دريانوردي خرمشهر گفت: امکان جابجايي کانتينر از طريق شبکه ريلي راه آهن بين بندر خرمشهر و بندر امام خميني فراهم شده است.

به گزارش ايرنا نوراله اسعدي روز چهارشنبه در نشست مشترک مديران و فعالان حمل و نقل ترکيبي در سالن اجتماعات بندر و دريانوردي خرمشهر اظهار داشت: شرکت حمل و نقل ترکيبي جمهوري اسلامي ايران نسبت به تهيه 25 دستگاه واگن براي حمل کانتينرهاي خالي از بندر خرمشهر به بندر امام خميني و بالعکس اقدام کرده است.
وي با اشاره به آخرين وضعيت شبکه ريلي بندر خرمشهر گفت: راه اندازي ناوگان حمل و نقل ريلي با داشتن نقاط قوت و مزيت هاي سودمند يکي از شاخص هاي بنادر نسل سوم است .
وي جابجايي کالا ،کاهش ترافيک عملياتي ،صرفه جويي در مصرف سوخت و کاهش قيمت تمام شده کالا را از مزاياي شبکه حمل و نقل ريلي بيان کرد وافزود: اميد است با استفاده از مسير ريلي ، زمينه افزايش حجم ترانزيت کالا از بندر خرمشهر به ساير نقاط کشور فراهم شود.
در پايان اين نشست متصل شدن باسکول ريلي از لحاظ نرم افزاري به سامانه الکترونيکي گمرک،برگزاري جلسه با گمرک بندر امام خميني در خصوص حمل و نقل کانتينرهاي پر با توجه به فرآيند گمرکي و مشکلات احتمالي و صدور بارنامه ريلي توسط گمرک ايران با کمترين تشريفات اداري تصويب شد.
بندر خرمشهر با 230 هکتار يکي از بنادر کانتينري کشور در خليج فارس بوده و به دليل همجواري با کشور عراق، يک منطقه استراتژيک از نظر تجاري و سياسي است که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاري اروند و نزديکي به پالايشگاه آبادان و ديگر صنايع خوزستان فرصت مناسبي براي سرمايه گذاري در آن فراهم است.
توسعه پايانه بندر خرمشهر و ساخت يک پايانه استاندارد در زميني به وسعت30 هکتار در دستور کار قرار دارد.
7100/ 6037
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما