شناسهٔ خبر: 32911992 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با وجود مجوز افزایش قیمت ماکارونی رخ داد:

تلاش زرماکارون برای حفظ قدرت خرید مردم

مدیر روابط عمومی گروه صنعتی و پژوهشی زر، قیمت‌ جدید این برند را پایین‌تر از نرخ مصوب سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، حسین زاهدی ضمن بیان مطلب فوق افزود: گروه صنعتی و پژوهشی زر با تمام ظرفیت خطوط تولید، این محصول را مطابق نیاز مشتری روانه بازار می‌کند.

وی با اشاره به افزایش حداقلی قیمت محصولات زرماکارون، تاکید کرد: درحالی که سازمان حمایت مجوز افزایش ۷۵ درصدی قیمت ماکارونی را صادر کرده‌است، شرکت زر ماکارون تنها ۵۰ درصد افزایش قیمت را برای محصولات خود در نظر گرفت و از این طریق به مردم عزیز اعلام می‌شود که می‌توانند زرماکارون را به قیمت ۴,۷۰۰ تومان خریداری کنند.

مدیر روابط عمومی گروه صنعتی زر با اشاره به دلایل قیمت‌گذاری جدید محصولات ماکارونی، افزود: به دنبال حذف یارانه گندم و افزایش ۸۵ درصدی قیمت آن، نرخ خرید این محصول از ۹۹۰ تومان به ۱, ۸۵۰ تومان تغییر پیدا کرد. همچنین در پی بالا رفتن بی‌رویه قیمت اقلام بسته‌بندی و سرویس‌های حمل‌ونقل، بهای تمام شده ماکارونی برای تولید کننده افزایش پیدا کرد. به این ترتیب عرضه این کالا با قیمت قبلی برای تولیدکنندگان این صنعت مقرون به صرفه نبود و خطر توقف فعالیت صنایع فعال این ‌محصول با ارزش وجود داشت.

وی مبنای تصمیم زرماکارون را برای تغییر حداقلی قیمت‌، ارزشمند دانستن سبد غذایی مردم برشمرد و اعلام کرد: زرماکارون به عنوان دومین تولیدکننده پاستا در جهان و لیدر بازار ماکارونی در ایران در راستای حمایت از برنامه‌های دولت محترم در تنظیم و ثبات در بازار صنایع غذایی کشور و نیز در جهت همراهی با مردم عزیز ایران در شرایط اقتصادی فعلی، تصمیم گرفت قیمت این محصول را تنها ۵۰ درصد افزایش دهد و محصول خود را با قیمت ۴,۷۰۰ تومان روانه بازار کند.

زاهدیاین تصمیم را نه تنها بدون لطمه به بازار این محصول، دانست که یادآور شد: این اقدام می‌تواند به ثبات قیمت در صنعت غذایی کمک کند. همه می‌دانیم اقتصاد کشور با تحریم‌های ظالمانه دست و پنجه نرم می‌کند و این فشار به معیشت مردم رسیده بنابراین، تصمیم این گروه صنعتی این بوده که نرخ را پایین‌تر از میزان تصویب شده در سازمان حمایت تعیین کند تا قیمت این محصول از قدرت خرید مردم فاصله چندانی نداشته باشد.

وی ادامه داد: شرکت زر ماکارون با تمرکز بر مدیریت قیمت تمام شده محصول، به صورتی نرخ‌گذاری کرده‌است که علاوه بر پوشش بخشی از افزایش هزینه‌ها، اقشار مختلف جامعه قادر به حفظ ماکارونی در سبد معیشتی خود باشند.

مدیر روابط عمومی گروه صنعتی زر همچنین درباره برخی شایعات مبنی نایاب شدن ماکارونی در مراکز خرید، گفت: سیاستگذاری و شرایط عرضه سایر تولیدکنندگان، در اختیار خودشان است اما آنچه به ما مربوط است تولید محصولاتمان نه تنها متوقف نشده بلکه خطوط تولید به صورت تمام وقت در حال تولید هستند.

وی با بیان اینکه حجم بازار تولید ماکارونی در کل کشور عددی مشخص است که تولیدکنندگان با در نظر گرفتن آن و سرانه مصرف هر فرد در طول یکسال تولید را برنامه‌ریزی می‌کنند گفت: افزایش تقاضای خرید از سوی مردم، با اعلام خبر افزایش قیمت ماکارونی در روزهای اخیر مشکلاتی را ایجاد کرد. با این وجود مردم نگران کمیاب شدن ماکارونی نباشند. محصولات زر ماکارون با ظرفیت بالایی در حال تولید است و برای تأمین این محصول در بازار ایران مشکلی وجود ندارد.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظر شما