شناسهٔ خبر: 32911614 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اداره کل استاندارد تهران: طلاي آب شده نخريد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مديرکل استاندارد تهران هشدار داد: امکان تقلب در طلاي آب ‌شده وجود دارد مردم براي سرمايه گذاري آن را خريداري نکنند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از اداره ‌کل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهري در بازديد از واحدهاي طلاسازي به منظور بررسي چالش ‌ها و مشکلات توليدکنندگان گفت: با توجه به افزايش ناگهاني نرخ طلا و استقبال گسترده مردم براي سرمايه ‌گذاري در اين صنعت، خريد و فروش طلاي آب ‌‎شده در بين عوام مرسوم ‌شده و از آنجا که تنها مصنوعات طلاي داراي کد شناسايي از سوي اين اداره‌ کل معتبر و قانوني است، ضرر و زيان ناشي از معاملات طلاي آب‌شده متوجه خود خريدار است و از لحاظ قانوني امکان پيگيري و جبران زيان آن وجود ندارد.
وي ادامه داد: بر اساس بررسي‌هاي بعمل‌آمده، معمولا عيار طلاي ‌آب‌ شده که در آزمايشگاه‌ هايي غير از آزمايشگاه ‌هاي همکار استاندارد عيارسنجي مي ‌شوند، داراي مغايرت بوده و مردم عادي تنها حين فروش آن و با آزمون مجدد توسط خريدار، متوجه اين تقلب و ضرر مي ‌شوند.
طاهري تاکيد بر اجباري بودن درج کد استاندارد بر روي مصنوعات طلا، از شهروندان خواست حتما مصنوعات داراي کد شناسايي استاندارد خريداري کنند.
تهرام/8138//1348
انتهاي پيام /*

نظر شما