شناسهٔ خبر: 32911286 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تکریم ارباب رجوع، گله‌مندی از دستگاه قضا را کاهش می‌دهد

رئیس شورای قضایی استان تهران در نشست همزمان شورای قضایی و شورای اطلاع‌رسانی گفت: با رعایت تکریم، به مرور شاهد کاهش گله‌مندی‌های مردم از دستگاه قضایی خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، نشست همزمان شورای قضایی و شورای اطلاع رسانی با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی، در محل سالن کنفرانس حوزۀ ریاست کل واقع در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، رئیس شورای قضایی استان تهران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین و خیر مقدم به دکتر القاصی مهر، دادستان جدید تهران گفت: روایتی از پیامبر مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) با این مضمون که: «در اولین شب از ماه رمضان، شیطان های افسار گریخته مهار زده می شوند و خداوند متعال در هر شب هفتاد هزار نفر و زمانی که شب قدر فرا میرسد معادل آنچه در ماه های رجب، شعبان و رمضان تاکنون را مورد عفو و بخشش قرار میدهد، مگر کسی که میان او و برادرش کینه باشد که چنین فردی مورد عفو قرار نمی‌گیرد تا زمانی که میانشان اصلاح شود».

سخنگوی قوه قضاییه اظهارداشت: با توجه به سیاست های ابلاغی و سند تحول ریاست معزز قوه قضائیه و رویۀ عملی معظم‌له ، لازم است که بیش از پیش ارتباط با همکاران و نیز مردم تقویت گردد و قطعاً این یک ضرورت به شمار میرود، از این طریق مشکلات موجود آسیب شناسی شده و برنامه ریزی های مناسب برای رفع آنها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: البته این ارتباط بایستی با تکریم و عزت توام باشد تا بدینوسیله بمرور شاهد کاهش گله مندی های مردم از دستگاه قضایی باشیم، ضمنا برای تحقق محورهای مندرج در سند تحول، می طلبد ایده ها برنامه های مدیران و همکاران قضایی و اداری جمع آوری و مورد بهره برداری قرار گیرند، لذا ضروریست موارد فوق به سرعت به دبیرخانۀ شورای قضایی منعکس تا از این طریق به قوه ارسال گردد.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود افزود: نظر حضرت آیت ا... رئیسی بر این است که امسال هفتۀ قوۀ قضائیه با رویکردی جدید و برنامه های محتوایی برگزار شود به نحوی که ضمن اطلاع رسانی به عموم مردم و اقشار خاص جامعه راجع به عملکرد بخش های مختلف قوه، موجبات ارتقای اعتماد آنان را فراهم نماید.

وی به موارد مندرج در متن دستورالعمل بزرگداشت هفتۀ قوۀ قضائیه اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا لازم است به زودی ستاد مربوطه در استان به ریاست معاونت فرهنگی و دبیری مدیر روابط عمومی و ارتباطات تشکیل و با برگزاری جلسات منظم، نسبت به تحقق مفاد دستورالعمل فوق اقدام نماید که در این راستا مقرر شد در اسرع وقت، دادسرا و محاکم تهران، شوراهای حل اختلاف و نیز ادارات کل تابعۀ قوۀ قضائیه نمایندگان خود را جهت حضور در ستاد یاد شده به دبیرخانۀ شورای قضایی معرفی نمایند.

در ادامه این نشست، مطابق با دستور کار جلسه، مدیر کل تعزیرات استان تهران پیرامون اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار، گزارش مبسوطی ارائه نمود که مراتب از ناحیۀ تعدادی از اعضای شورا مورد بحث و مداقه قرار گرفت و آنگاه آقایان القاصی مهر و ستایشی و تنی چند از حاضرین به بیان اخبار مهم حوزۀ مسئولیت خود پرداختند که پس از انجام مباحث کارشناسی لازم، مواردی نیز به تصویب رسید.

انتهای پیام/

نظر شما